معرفی برترین زیپ لاین های جهان

گردشگریمکان های تفریحی

- 99/04/06
معرفی برترین زیپ لاین های جهاناگر بخواهیم تعریفی واضح‌تر از زیپ لاین داشته باشیم باید بگوییم که برای انجام این تفریح، سیم بکسل یا طناب یا تسمه های مخصوص بین دو نقطه وصل می‌کنند. فرد، هارنس (جلیقه مخصوص) را می‌پوشد و به وسیله یک قرقره که با تسمه های مخصوص و کارابین به هارنس متصل شده از یک سر طناب به سر دیگر می‌رود. البته شما می‌توانید به چند صورت مسافت بین دو نقطه را طی کنید؛ به صورت خوابیده، معلق و نشسته. تصورش را بکنید که به یک بند آویزان شوید و سُر بخورید در حالی که در هوا معلقید.
معرفی برترین زیپ لاین های جهان

1. زیپ لاین مانستر، پورتوریکو


در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ بود که پارک ماجراجویی تورو ورده (Toro Verde) در پورتوریکو طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا را افتتاح کرد و نام آن را مانستر به معنای هیولا نامیدند. زیپ لاین مانستر در سال ۲۰۱۶ با عنوان طولانی ترین زیپ لاین جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. سرعت زیپ لاین مانستر ۹۰ مایل در ساعت است و با ارتفاع فوق العاده آن می توانید اوج هیجان را تجربه کنید. این پارک ۸ زیپ لاین دارد که در میان کوه های جنگلی پورتوریکو در انتظار جویندگان ماجراجویی و هیجان است.

2. زیپ لاین جبل جیص فلایت، دبی


در میان ‌برترین‌های دنیا همیشه جایی برای نام دبی وجود دارد. در زمینه‌ زیپ‌لاین نیز دبی خود را به رقبای دیگر رسانده و توانسته است رکورد بلندترین زیپ‌لاین شهری دنیا را به نام خود ثبت کند. این زیپ‌لاین از رأس الخیمه دبی تا کوه جیص ادامه دارد و با ارتفاع فوق‌العاده یک انتخاب هیجان‌انگیز در تور دبی است. زیپ‌لاین دبی که به نام پرواز بر فراز جبل جیص (Jebel Jais Flight) یا جبل جیص فلایت مشهور است، حدود ۲۸۳ کیلومتر طول و ارتفاع بالغ‌بر ۱۶۰۸ متر از سطح دریا دارد که معادل ۲۸ زمین فوتبال می‌شود.

3. زیپ لاین برج ایفل، فرانسه


اگر شلوغی محوطه برج ایفل شما را اذیت می‌کند و یا دوست دارید سریع به طبقات بالای برج برسید، می‌توانید از زیپ‌لاین برج ایفل استفاده کنید. برج ایفل پاریس پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری جهان است و در تور فرانسه برای علاقه‌مندان به هنر و معماری در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از زیپ‌لاین علاوه بر تجربه‌ی سرعت ۵۰ مایل بر ساعت (حدودا ۹۰ کیلومتر بر ساعت) هم‌زمان از نمای شهر پاریس نیز لذت ببرید تا به برج ایفل برسید.

4. زیپ لاین سیماتای، چین


برای سوار شدن بر زیپ لاین سیماتای چین باید مسیر پر طرفدار دیوار مشهور بزرگ چین را که از عجایب هفتگانه جهان است، پیش بگیرید. با طی کردن حدود ۳ ساعت مسافت به خارج از شهر پکن، این زیپ لاین هیجان‌انگیز و جالب را در مجاورت دیوار بزرگ چین خواهید دید. چشم‌اندازهای روستایی، طبیعت زیبا و منطقه تاریخی جادویی، به وحشت و هیجان تجربه این زیپ لاین جالب می‌افزاید. سواری این زیپ لاین ۴۰ ثانیه به طول می‌انجامد اما در عوض چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از دیوار بزرگ چین و دریاچه اردک مادارین (Madarin Duck Lake) را برایتان به ارمغان می‌آورد.

5. زیپ لاین فلایینگ فاکس، نیوزلند


یکی دیگر از جالب‌ترین زیپ لاین های دنیا زیپ لاین فلایینگ فاکس در نیوزیلند است. چیزی که باعث متمایز شدن و جالب شدن این زیپ لاین شده، جهت حرکت آن است. جهت حرکت همه زیپ لاین‌ها رو به جلو است اما زیپ لاین فلایینگ فاکس نیوزیلند با سرعت به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند. مسیر حرکت این زیپ لاین از بالای دره موکای گرَویتی (Mokai Gravity Canyon) و رودخانه رانگیتیکی (Rangitikei River) است.

6. زیپ لاین آتشفشان آرنال، کاستاریکا


تصور کنید در ارتفاع هستید و زیر پای شما دهانه‌ یک آتشفشان قرار دارد، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ نگران می‌شوید و یا شاید هم جیغ بلندی بکشید. بله، این همان حسی است که بعد از سوار شدن بر زیپ‌لاین آرِنال به شما دست می‌دهد. اگر اهل سفر و گردش باشید، می‌دانید کشور کاستاریکا از مهم‌ترین پاتوق‌های گردشگری و طبیعت‌گردی دنیاست و از پرطرفدارترین تفریحات هیجان‌انگیز در کاستاریکا نیز استفاده از زیب‌لاین آتشفشان ۷هزار ساله آرنال است.

7. زیپ لاین، ایروان


ارمنستان میزبان یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین های دنیاست. این زیپ لاین به عنوان نقطه سرآغاز پارک یل (Yell Extreme Park)، دارای ۵ خط متفاوت ۱۳۵، ۲۶۸، ۲۰۰، ۳۷۵ و ۷۵۰ متری است. هرچه فاصله شما از سطح زمین بیشتر باشد بدن شما آدرنالین بیشتری ترشح کرده که موجب ترس و هیجان هم زمان می‌شود و از حس‌های غیر قابل توصیف است که فقط با استفاده از زیپ لاین ارمنستان می توانید متوجه آن شوید. فاصله ایستگاه زیپ لاین ارمنستان با مرکز شهر تنها ۱۵ دقیقه است و به راحتی با تاکسی و یا ون‌های مخصوص گردشگران می‌توانید به آنجا برسید.
advertising