مجتمع گردشگری بام لرستان در خرم آباد

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/05/04
مجتمع گردشگری بام لرستان در خرم آباد

بام لرستان


لرستان را همه به جویبارها و آبشارها و طبیعت بینظیرش می شناسند. استانی کوهستانی که از دیدنی ترین نقاط ایران است و هر چه زیبایی هایش بگوییم کم گفته ایم. اما می خواهیم به شهر خرم آباد برویم و یک مجتمع تفریحی و علمی بزرگ در این شهر را معرفی کنیم؛ در شرق خرم آباد کوهی به اسم مدبه کوه قرار دارد که موقعیتش طوری است که نما و چشم اندازی تماشایی از شهر دارد. همین دید کامل و چشم انداز رویایی باعث شد که در اینجا منطقه ای تفریحی ایجاد شود که به بام لرستان معروف هست.
مجتمع گردشگری بام لرستان در خرم آباد
در سال 1389 کلنگ مجتمع گردشگری تحقیقاتی خرم آباد در مساحتی بالغ بر 800 هکتار زده شد و ساخت آن به مرحله اجرا درآمد. . بام لرستان بر بلندای کوه مدبه قرارگرفته‌است. در ابتدا این کوه عاری از هر گونه پوشش گیاهی و درختی بود اما پس از شروع به کار در حدود 700 هزار اصله درخت برای ایجاد فضای سبز در آن کاشته‌شد. همچنین با ساخت آبشاری نسبتاً بلند نمای مجتمع به کلی تغییر کرد.

امکانات بام لرستان خرم آباد


این مجتمع شامل مکان‌های تفریحی، باغ وحش، پارک آبی، رصدخانه و مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی است. همچنین مکان‌هایی برای تفریح و استراحت خانواده‌ها نیز در نظر گرفته شده‌است. یادتان باشد بهترین مکان برای رصد ستارگان و پدیده‌های نجومی در غرب کشور رصدخانه بام لرستان خرم آباد است که در ارتفاع 1860 متری ساخته‌شده و جزء مرتفع‌ترین رصدخانه‌های کشور است.

نمای شهر خرم آباد از بلندای این کوه بسیار دیدنی و متفاوت است. اگر کمی سحرخیز باشید می‌توانید شاهد طلوع دل‌انگیز و غروب رنگارنگ خورشید از بلندای بام لرستان باشید. افراد زیادی برای دیدن این منظره به مجهزترین وبزرگ‌ترین مجتمع تفریحی و علمی غرب کشور می‌آیند.
advertising