باغ گل کوکنهوف هلند معروف به باغ اروپا

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/11/22
باغ گل کوکنهوف هلند معروف به باغ اروپا

باغ گل کوکنهوف هلند


هلند بدون شک یکی از زیباترین کشورهای جهان با جاذبه‌های فراوان است. دشت لاله ، مزارع زیبا و وسیع، خیابان‌های سنگ فرش زیبا، آسیاب‌های بادی، و ساحل‌های زیبا تنها تعدادی از زیبایی‌های این کشور هستند.گل لاله از جمله زیباترین گل‌ها هستند که رنگ‌های متنوع و زیبایی دارند. لاله در واقع در ابتدا در آسیای مرکزی وجود داشته است که بعدها به ترکیه معرفی شده و سال‌ها بعد نیز از آنجا به کشور هلند می‌رسد تا هم اکنون شاهد دشت های وسیع لاله در این کشور باشیم.
باغ گل کوکنهوف هلند معروف به باغ اروپا
باغ گل کوکنهوف هلند یک باغ بسیار بزرگ از گل های لاله و نرگس های زرد رنگ و بسیاری نمونه های دیگر گل است که بازدید از این باغ به هر کسی که سفر به هلند را در پیش رو دارد، توصیه می شود..در ادامه این باغ دیدنی را بیشتر به شما معرفی می کنیم.

کوکنهوف محبوب ترین باغ گل هلند


کوکنهوف ( Keukenhof ) که با نام باغ اروپا هم شناخته می شود یکی از محبوب ترین باغ های گل کشور هلند می باشد. این باغ اغلب در بهار و به مدت دو ماه بازگشایی می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از زیبایی هایش استفاده کنند، این دو ماه که با نام جشنواره ی لاله هم شناخته می شود بزرگ ترین جشنواره ی گل لاله در جهان است.هزاران هزار، گل های لاله ی رنگی که مختص فصل بهار اند در کوکنهوف کاشته می شوند و مناظری فوق العاده را به وجود می آورند، بازی با رنگ ها اینجا بی داد می کند... لاله که سمبل کشور هلند است به وفور در این باغ وسیع یافت می شود.

باغ گل کوکنهوف 32 هکتار مساحت دارد و هر سال در زمستان حدود 700 هزار پیاز لاله را در آن می کارند تا بهاری رنگارنگ را برای گردشگران به ارمغان آورند. در کل 8000 گونه ی مختلف لاله در این مکان کاشته می شوند. تمامی گل ها هنرمندانه و با برنامه ریزی بسیار دقیق کاشته و مورد بهره برداری قرار می گیرند. کوکنهوف از 23 ماه مارس تا 21 ماه مه باز می شود، البته برخی مواقع به دلیل شرایط نامساعد جوی این جشنواره ی گل از اواسط اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و علاقمندان می توانند از زیبایی هایش لذت ببرند و تنها 8 هفته در فصل بهار فرصت هست تا از این بهشت زیبا لذت ببرید. زمین های بازی، مزارع زیبا و راه های سنگ فرش شده ی چشم گیر همه و همه در این باغ گرد هم آمده اند تا خانواده ها بتوانند ساعاتی را در کنار هم سپری کنند و برای کارهای روزمره آماده شوند.

سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به کشور هلند سفر می‌کنند تا از این زیبایی‌های دشت‌های گل لاله لذت ببرند. این دشت‏‌های بی‌انتها و گل‏‌هایی به رنگ زرد، بنفش و قرمز مخملی به نماد سرزمین هلند تبدیل شده‌اند. شاید بتوان گفت که هیچ چیز مانند دشت های گل لاله در هلند نمی تواند روح بهار را به این زیبایی به نمایش بگذارد. معمولا تمام گونه‌های لاله‌ها در برابر سرما مقاوم هستند و می‌توان آن‌ها را در پاییز کاشت و از گل آن‌ها در بهار استفاده کرد

قسمت های مختلف باغ کوکنهوف


درست است هلند به عنوان سرزمین گل های با طراوت معروف شده اما از بسیاری از کشورهای دیگر هم در ساخت این پارک بزرگ الهام گرفته شده است.در میان باغ کوکنهوف پر است از راه های پر پیچ و خم که با تعداد زیادی لامپ رنگارنگ آرائیده شده اند و با جذابیتشان بازدیدکنندگان را تشویق می کنند که در میان گل های رنگارنگ قدم بزنند، این راه های پیچ در پیچ بر گرفته از معماری انگلستان است.باغ ژاپنی که پر است از گیاهان غیر بومی اما زیبا و دوست داشتنی که آن هم از ژاپن ایده گرفته است و یا مجسمه های سنگی که در گوشه گوشه ی کوکنهوف پراکنده شده اند نمایان گر و نماینده ی مشاهیر تمامی جهان هستند.این باغ علاوه بر جذب توریست برای بازدید و لذت بردن از طبیعت و گل های لاله ی زیبا مکانی محبوب برای تجارت هم هست.

قلعه کوکنهوف


قلعه کوکنهوف که باغ گل کوکنهوف تنها قسمتی از آن و تامین کننده ی گیاهان مورد استفاده ی خانواده ی ساکن در قصر کوکنهوف هم بوده است ( در این در بخش تاریخچه توضیح داده می شود. ) هنوز پا بر جاست، و بر خلاف باغ گل که تنها در بهار امکان بازدیدش هست در تمام طول سال میزبان علاقمندان می باشد. این قلعه که دقیقا در رو به روی باغ گل کوکنهوف قرار دارد متعلق به سال 1642 میلادی است و به خودی خود یکی از اماکن دیدنی آمستردام می باشد.

کوکنهوف نام منطقه ای به وسعت دویست هکتار در آمستردام است، در این ناحیه 18 بنای تاریخی و کهن وجود دارد که مهم ترین آن ها قلعه ی کوکنهوف است. این قلعه برای کسانی که علاقمند به برگذاری جشن عروسی خود در مکانی ناب و متفاوت هستند نیز جایی بسیار عالی است و امکان برگزاری جشن های شما هم در قلعه ی کوکنهوف وجود دارد.

باغ لاله


این باغ یک فضای بیرونی دارد که مملو از گل های لاله رنگارنگ، گل های میخک و زنبق، ارکیده، گل های سوسن و گل های نیلوفر است به طور کلی می توان گفت که در باغ گل کوکنهوف هلند انواع مختلفی از گل ها کاشت شده است با این حال این باغ بیشتر به گل های لاله اش مشهور است.

آلاچیق ها


این باغ دارای چندین آلاچیق چوبی زیبا است و در این آلاچیق هم گل هایی مثل گل رز و نرگس قرار دارند و بیشتر مواقعی که هوا بارانی باشد، از این آلاچیق ها استفاده می شود. البته پیشنهاد می کنیم تصورتان را از آلاچیق های نقلی کوچک به گونه های بزرگ تر ببرید! در واقع می توان گفت که این ها گلخانه هستند.

حوضچه های آب


در این باغ حوضچه های آبی وجود دارد که باعث چندین برابر زیبایی نمای باغ گل کوکنهوف هلند شده اند.

رستوران


یکی دیگر از بخش های این باغ، رستوران و کافی شاپ آن است که بازدید کنندگان می توانند در 4 کافی شاپ و رستوران آن خوراکی ها و اسنک ها و همچنین غذاهای لذیذ هلندی را میل کنند.

خرید گل


قطعا یکی از جذاب ترین بخش های بازدید از باغ گل کوکنهوف هلند خرید گل است، البته که پیشنهاد می کنیم قبل از این که بخواهید هر گلی را خریداری کنید اول از همه قوانین خروج گل از کشور هلند و حمل و نقل آن را بخوانید تا بعد از آن به مشکل نخورید.

قایق سواری


این باغ دارای نهرها، حوضچه ها و کانال های آب بسیاری است که این امکان برای بازدید کننده ها وجود دارد که قایق سواری کنند و از هوای پاکیزه و محیط عالی باغ لذت ببرند.

آسیاب بادی


نمی توان از باغ گل کوکنهوف هلند بازدید کرد و آسیاب بادی آن را ندید، آسیابی قدیمی که در قرن نوزدهم ساخته شده است و امروزه قسمت هایی از آن باقی مانده است. به جارت می توان یکی از اصلی ترین بخش های بازدید از این باغ دیدن این آسیاب بادی است که نباید از دست داد.

دوچرخه سواری


دوچرخه سواری در میان زمین های بی کران گل لاله رویایی باور نکردنی است که باغ گل کوکنهوف به آن جامه ی عمل پوشانده است. دوچرخه سواری در میان باغ های گل لاله البته در مناطق مخصوص به این کار از بهترین فعالیت های کوکنهوف به حساب می آید.

پیک نیک


اگر برای اولین بار است که به هلند سفر می کنید و با آداب و رسوم و مناطق دیدنی این کشور آشنایی ندارید می توانید با استفاده از تورهای گردشگری این کشور از باغ گل کوکنهوف دیدن نمایید. اغلب در این تورها به شما امکاناتی داده می شود که در باغ بتوانید پیک نیک برپا کنید و روزی پر خاطره را برای خود رقم بزنید.در این تورها راهنمایان چند زبانه همه ی مناطق باغ را برای شما توضیح می دهند.

رژه گل


همه ساله با شروع این جشنواره ی گل روزی خاص را انتخاب می کنند و در آن رژه ای از گل برپا می کنند. در آن هزاران گل را به صورت های مختلف می آرایند و در معرض دید عموم قرار می دهند، این رژه یا کارناوال های گل نزد گردشگران بسیار محبوب است.
advertising