بازار خان زیبا ترین و معروف ترین بازار تاریخی یزد

گردشگریآثار تاریخی

- 97/09/14
بازار خان زیبا ترین و معروف ترین بازار تاریخی یزد

بازار خان


بازارهای تاریخی یزد که با نماد مناره‌ و بادگیر معروف می باشد ,همواره به عنوان صاحب یکی از درخشان‌ترین میراث‌های فرهنگی و تمدن کهن در ادوار مختلف تاریخی ایران به شمار می رود.بازار های یزد که بافت قدیمی خود را حفظ کرده اند توانسته اند سالانه گردشگران زیادی به سوی خود جذب کنند .
بازار خان زیبا ترین و معروف ترین بازار تاریخی یزد
یکی از بازارهای معروف یزد, بازار خان می باشد.این بازار از زیباترین و معروفترین این بازارهای کهن در شهر تاریخی یزد است.قدمت بازار خان یزد به دوران ناصرالدین‌شاه برمی‌گردد که این بازار از جمله نقاط دیدنی و قدیمی شهر یزد به شمار می‌آید و محمد تقی‌خان بافقی آن را ساخته است. طول این بازار به حدود 274 متر می رسد و ا رتفاع آن بین 4 تا 6 متر است. در مجموع، حدود 153 مغازه در بازار خان فعال است و بخش های مختلفی همچون بازار، حمام، میدان و مدرسه نیز در آن به چشم می خورد.

در گذشته این بازار مخصوص خوانین بود و مردم عادی نمی توانستند از آن استفاده کنند؛ به همین دلیل نامش را بازار خان گذاشتند . وجود 20 تیمچه در این بازار نشان دهنده پویایی آن پس از گذشت این همه سال است. بازار خان یزد بسیار سنتی ساخته شده است که شما می توانید حسینیه، آب انبار و حمام که بصورت متفاوت ساخته شده است ,تماشا کنید.

مسیر دسترسی


آدرس : استان یزد، شهر یزد، خیابان قیام
advertising