بازار قیصریه یزد یکی از پنج بازار معروف ایران

گردشگریآثار تاریخی

- 97/09/09
بازار قیصریه یزد یکی از پنج بازار معروف ایران

بازار قدیمی یزد


بازارهای تاریخی یزد، هنر کهن معماری ایران اسلامی را با مناره‌ها و بادگیرهای زیبایش، به رخ گردشگران می‌کشاند.
شهر تاریخی یزد یکی از بهترین شهرهای خشتی جهان است که همواره به عنوان صاحب یکی از درخشان‌ترین میراث‌های فرهنگی و تمدن کهن در ادوار مختلف تاریخی ایران مطرح بوده است.

بازارهای قدیمی این شهر یکی از جاذبه‌های تاریخی آن محسوب می‌شود که گردشگران داخلی و خارجی زیادی هنگام حضور در این شهر از آنها بازدید می‌کنند .
بازارهای تاریخی یزد هنوز در بین مردم این دیار اهمیت ویژه ای دارند و از کانون‌های مهم گردشگری استان نیز به شمار می روند، بازارهایی که نقش استراتژیک مهمی در بافت تاریخی یزد داشته و محل فروش صنایع دستی قدیمی و سنتی است .

بازار قیصریه یزد


اگر در یزد قصد خرید پارچه دارید ,می توانید به بازار قیصریه حد فاصل میدان و مدرسه خان یزد بروید.باین بازار دو درب چوبی با ارزش و خاص دارد که زبان زد مردم شده است.
گفتنی استف بازار قیصریه یزد متعلق به اواخر قرن دوازدهم هجری قمری است و یکی از پنج بازار معروف ایران به شمار می‌آید که در استان‌های اصفهان، شیراز، کرمان، قزوین نیز وجود دارد.
این بازار در سال 1381 با شماره 7795 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .
بازار قیصریه یزد یکی از پنج بازار معروف ایران

معماری بازار قیصریه


این بازار به سبب معماری خود، در بین بقیه بازار ها از نظم و ترتیب بیشتری برخوردار است. قیصریه فضایی شامل راسته ی فرعی، تیمچه (دالان) و در بعضی موارد شبیه به سرا است. در گذشته در این بازار کالاهای اعیانی و منسوجات بسیار با کیفیت به فروش میرسیده است. درهای های این بازار به وسیله دو در چوبی ارزشمند، بسته میشود.
advertising