کلیسای جامع سنت سوفیا در اوکراین

گردشگریآثار تاریخی

- 98/08/23
کلیسای جامع سنت سوفیا در اوکراینکلیسا سنت سوفیا با 13 گنبد های طلایی اش یکی از منحصر به فرد ترین مناطق و قدیمی ترین کلیسای کیف، پایتخت اوکراین می باشد که بهترین مکان برای تماشای آن ها ، برج ناقوس 75 متری در نزدیکی ورودی مجموعه است و همچنین محبوب در میان گردشگران تور اوکراین می باشد. این بنا در سال 1037 توسط پرنس یاروسلاو پادشاه و رهبر قدرتمند اکراین و پادشاه یاروسلاو بنا گشت و بعد از مرگش در همین مکان به خاک سپرده شد. 13 گنبد طلایی بر روی مجموعه ای از برج های سفید منظره ای بسیار زیبا را ایجاد کرده است.
کلیسای جامع سنت سوفیا در اوکراین
موزاییک های قدیمی و نقاشی های دیواری کلیسای سنت سوفیا نیز بسیار معروف و دیدنی هستند. این کلیسا و بناهای اطرافش در سال 1990 به عنوان آثار جهانی یونسکو ثبت شد. در بیرون دروازه های این مجموعه، مجسمه ای در گرامیداشت بوگدان ملنیتسکی که در قرن هفدهم کیف را آزاد کرد و به امپراطوری روسیه داد، خود نمایی می کند. بر طبق یک سنت قدیمی کلیسای جامع سنت سوفیا کی یف اکراین به عنوان عروس و کلیسای جامع سنت سوفیا نووگورود روسیه به عنوان جنگجو انتخاب شده اند. این کلیسای زیبا و تاریخی در میدان سوفیسکایا قرار دارد.

اکراین یکی از بهترین کشورهای موجود در قاره اروپا است که سفر به آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مناسب می باشد. امروزه این کشور به صورت چشمگیری مورد استقبال گردشگران تور اکراین قرار گرفته است که دلیل آن وجود جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی متعدد آن است که برای هر مسافری از هر جای دنیا می توان جذاب باشد. کلیسا سنت سوفیا از بی نظیر ترین این جاذبه ها می باشد که حتی کسانی که به دین و مذهب اعتقادی ندارند تماشای این سبک از کلیساها برایشان شگفت انگیز است.
advertising