حمام های کاراکالا از جاذبه های تاریخی رم در کشور ایتالیا

گردشگریآثار تاریخی

- 98/08/13
حمام های کاراکالا از جاذبه های تاریخی رم در کشور ایتالیارم از شهرهای پر بازدید کشور ایتالیا به شمار می‌آید که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است. با قدم زدن در جای جای این شهر باستانی، جاذبه‌های تاریخی همچون حمام های کاراکالا و رومن فروم را می‌ببینید که می‌تواند خاطره انگیزترین سفر را برایتان رقم بزند.
حمام های کاراکالا از جاذبه های تاریخی رم در کشور ایتالیا

تاریخچه حمام های کاراکالا


ساخت حمام های کاراکالا که به زبان ایتالیایی ترمه دی کاراکالا (Terme di Caracalla) خوانده می شوند، در زمان امپراطوری سپتیمیوس سوروس در سال ۲۰۶ پس از میلاد آغاز شد و در سال ۲۰۶ توسط پسر او یعنی امپراطور کاراکالا به اتمام رسید. جالب است بدانید که این حمام باستانی تا قرن ششم هم استفاده می شده است.

بقایای این حمام توسط حفاری های مدرن کشف شده و با بهترین روش های مرمت آثار، بازسازی شده اند. دانشمندان می گویند که این مخروبه ها، بهترین نوع به جای مانده از حمام های باستانی هستند که بخش های حمامی به وسعت ۲۳۰ در ۱۱۵ متر داشته اند. همچنین در اطراف آن باغی تهیه شده بوده که برای بازی و دیگر سرگرمی ها استفاده شود.

حمام های کاراکالا، معروف ترین آب گرم های روم باستان شناخته شده و در کشور ایتالیا واقع شده است. سیستم توزیع آب در این حمام پیچیده بوده و با یک فشار ثابت از قنات آبی ماریسا وارد حمام می شده است. این بنا چیزی فراتر از حمام می باشد این مجموعه دارای حمام سرد ،حمام گرم ،حمام ولرم ،حمام آب داغ ،حمام بخار ،یک استخر و سالن ورزشی می باشد. این ساختمان به گونه ای ساخته شده است که بازدید کنندگان به راحتی می توانند از یک مرکز به مرکز دیگر با پیاده روی کردن بروند.

کارکردهای اصلی حمام های کاراکالا


برای اینکه این حمام ها را بیشتر بشناسید، بهتر است ابتدا با کارکردهای اصلی آن آشنا شوید. حمام های کاراکالا در آن زمان دو کاربرد مهم داشتند. اول اینکه در زمانی که این حمام ها برپا شدند، بسیاری از جمعیت مردم در مناطقی زندگی می کردند که دسترسی به آب نداشتند. از این رو، مردم زیادی برای مصارف روزانه و همچنین حمام کردن، به سمت آب گرم های این منطقه می آمدند و از آن استفاده می کردند. مورد دوم این که، این حمام ها به دلیل تجمع مردم از تمام سطوح جامعه، محلی شده بود که آن ها می توانستند با هم در ارتباط بوده و از اخباری که پیک ها و چاپارها می آوردند، از طریق دیگر افراد مطلع شوند.

تعداد حمام های کاراکالا


به طور کلی می توان گفت که ۳ حمام اصلی در این اثر باستانی وجود دارد: استخر آب سرد، استخر آب نیمه گرم و استخر آب داغ. این حمام ها که می توانستند حدود ۱۶۰۰ نفر را جا دهند، طوری ساخته شده بودند که مردم می توانستند آزادانه بین حمام ها رفت و آمد کنند، به صحبت بنشینند و با آشنایان و اقوام و به طور کلی شبکه مردمی که در اینجا جمع می شد، دیدار داشته باشند. البته گویا امکانات تفریحی دیگری هم در اینجا وجود داشته است؛ شاید چیزی شبیه به یک باشگاه گلف امروزی!
advertising