آینه آب بوردو از معروف ترین جاذبه های گردشگری فرانسه

گردشگریآثار تاریخی

- 98/05/05
آینه آب بوردو از معروف ترین جاذبه های گردشگری فرانسه

بوردو از زیباترین شهرهای فرانسه


در دل اروپا سرزمینی خوش رنگ و لعاب به نام فرانسه وجود دارد که قطعا بازدید از آن هوش از سرتان خواهد برد. کشوری که هر گردشگر خوش سلیقه‌ای حداقل یک بار به آن پا می‌گذارد و قدم زدن در خیابان‌ های سنگ فرش و پر از درخت آن را تجربه می‌کند.
آینه آب بوردو از معروف ترین جاذبه های گردشگری فرانسه
بوردو یکی از زیباترین شهرهای فرانسه است که در جنوب غربی این کشور قرار دارد. بوردو را با نام «بندرگاه ماه‌» می‌نامند، چراکه هم بسیار زیبا است و هم اینکه در کنار رودخانه‌ی گارون قرار گرفته است. این شهر تاریخی غنی دارد که به دوران باستان بازمی‌گردد. به لطف میراث و یافته‌های باستان شناسی از این شهر، سازمان یونسکو در سال 1998 این شهر را به عنوان یک میراث جهانی ثبت کرد. بیش از 350 ساختمان در این شهر به عنوان جاذبه‌ای تاریخی شناخته می‌شوند.

میدان رویال بوردو آینه آب فرانسه


میدان بورس، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار شهر بوردو در فرانسه است. با توجه به معماری خاص سه ساختمان اصلی این مکان، یونسکو در سال 2007 این میدان را در لیست میراث جهانی به ثبت رساند. این میدان با نام «میدان رویال» نیز شناخته می‎شود و در واقع لویی پانزدهم که می‌خواست عظمت شاهنشاهی‌اش را به همه نشان بدهد، به معمارش، «ژاک گابریل» دستور داد تا سه ساختمانِ یک شکل و متقارن را در این منطقه بسازد.

سبک نئوکلاسیک این سه بنا، هنوز هم زبانزد مردم سراسر دنیاست و سالانه گردشگران زیادی را به سمت شهر بوردو جذب می‌کند. معماری ساختمان‌ها در اطراف این میدان نیز به نوبه‎ی خودش بی‌نظیر است. اگر از نزدیک به این بناها نگاه کنید، مجسمه‌های کوچکی را می‎بینید که ساختشان در آن دوران مرسوم بوده و آن‌ ها را بیشتر به این منظور در اطراف ساختمان‌ها و ورودی عمارت‌ها قرار می‌دادند تا ارواح خبیث را از آن منطقه دور نگه دارند. همچنین، چندین مجسمه از زنان آفریقایی نیز قابل مشاهده است که به تجارت برده در بوردو برمی‌گردد؛ همان عاملی که باعث روانه شدن ثروت به سمت این شهر شد. برای دکور ساعت موجود در این میدان نیز، از چندین فرشینه و نقاشی استفاده کرده‌اند.

آینه آب بوردو فرانسه


درست روبه‌روی این ساختمان‌ها، یک آبگیر کم عمق قرار دارد. وقتی انعکاس ساختمان‌ها در این آبگیر می‎افتد، زیبایی‌شان دو چندان می‌شود و اینطور به نظر می‎رسد که داخل آب بنا شده‌اند و شناور هستند. به همین دلیل، این آبگیر به آینه‌ی آب معروف شده است. البته این در صورتی است که به بهترین زاویه‎ی این قسمت دسترسی داشته باشید.

این آبگیر، طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده کار می‌کند که نحوه‌ی کار این سیستم نیز، به نوبه‌ی خودش قابل تحسین است. تا وقتی که کف آن خشک باشد، از دور شبیه یک سنگ‌فرش بزرگ به نظر می‌رسد. بعد از به کار افتادن فواره، از بخارهای ایجاد شده‌اش، به مدت چند دقیقه آن اطراف را مه غلیظی فرا می‌گیرد که ظاهری سحرآمیز به آن می‌دهد. این مه کم کم محو می‌شود و تا دو سانتی متر آب شفاف، زمین 3.450 متر مربعی آن را فرا می‌گیرد که می‌توان سه ساختمان متقارن را در آن دید.

ظاهراً این طرح، از سیلاب‌های متعدد «میدان سنت مارک» در ونیز الهام گرفته شده و مردم، خیلی سریع به آن عادت کرده‌اند. حتی این میدان، برای مردم فرانسه و گردشگران به محل مناسبی برای دوچرخه سواری، اسکیت، قدم زدن و آب بازی کودکان تبدیل شده است.
advertising