دیوار بزرگ هند دومین دیوار طولانی جهان

گردشگریآثار تاریخی

- 98/02/22
دیوار بزرگ هند دومین دیوار طولانی جهان

دیوار هند


همه‌ی ما نام دیوار بزرگ چین را شنیده‌ایم؛ اما تعداد کمی می‌دانند که هند هم دیوار بزرگ خود را دارد که برای مدت زیادی زیر سایه‌ی همسایه خود در شرق پنهان بوده است. دیوار بزرگ هند بیش از 36 کیلومتر طول دارد و عرض آن بین 4 الی 7 متر متغیر است این دیوار واقع در راجستان واقع است .نوشته های تاریخی بیان می کنند که ۸ اسب پهلو به پهلو می توانستند روی این دیوار راه بروند. اگرچه دیوارهای زیادی در نقاط مختلف هند ساخته شده، اما ساخت چنین دیوار عظیم و طویلی آن را به یکی از شگفتی های تاریخ تبدیل کرده است. البته ساخت چنین دیواری سال ها زمان برده و در واقع نزدیک به یک قرن طول کشیده تا ساخت دیوار و قلعه تمام شود.
دیوار بزرگ هند دومین دیوار طولانی جهان

دیوار قلعه کومبالگار دومین دیوار طولانی دنیا


بسیاری معتقدند که دیوار قلعه کومبالگار دومین دیوار طولانی دنیا بعد از دیوار چین است و به همین دلیل آن را دیوار بزرگ هند می نامند.دیوار بزرگ هند شامل هفت‌ در قلعه است. رانا کومبا، یک حکمران محلی، سفارش ساخت این دیوار را در سال 1443 برای حفاظت از قلعه‌اش واقع در تپه‌ی بالایی داد.

قلعه کومبالگار به واسطه این دیوار طویل کاملا غیرقابل نفوذ شده است. این قلعه مستحکم 7 دروازه بزرگ و 7 برج و بارو دارد که توسط برج دیدبانی از آن ها مراقبت می شده است. پس از آن که از دیوار عبور می کنید وارد محوطه قلعه می شوید و شاهد مجموعه ای بی نظیر از بناهای تاریخی و معابد می رسید. در محوطه قلعه کومبالگا بیش از 360 نیایشگاه آئین های جنیسم و هندو قرار دارد. همچنین کاخی باشکوه و زیبا به نام «بدل محل» یا قصر ابرها نیز در بالاتری نقطه مجموعه ساخته شده است. از بالای این قصر می توانید کیلومترها دورتر را هم ببینید که همین موضوع، مراقبت و محافظت از قلعه را آسان تر می کرده است. حتی تپه های شنی بیابان تار (بیابان بزرگ هند) هم از از این قصر قابل مشاهده است.

بر اساس افسانه‌هایی که درباره‌ی این دیوار وجود دارد، بااینکه تلاش‌های بسیاری برای بازسازی آن صورت گرفته، اما هنوز نتوانسته‌اند دیوار را کامل کنند. در نهایت پادشاه از مشاور مذهبی خود کمک می‌گیرد و او می‌گوید که باید یک قربانی تقدیم شود. داوطلبی جان خود را در این راه فدا می‌کند تا سایرین زنده بمانند. امروز یک دروازه‌ی بزرگ در جایی که قربانی مدفون شده بنا کرده‌اند و عبادتگاهی هم برای مکانی که سرش مدفون شده، ساخته‌اند. دیوار در قرن 19 بزرگ‌تر شد و حالا بیش از 360 عبادتگاه بین دیوار‌هایش قرار دارد؛ اما خود بنا برای باقی جهان هنوز گنجی ناشناخته است.
advertising