موزه هیراپولیس در استان دنیزلی ترکیه

گردشگریآثار تاریخی

- 97/11/13
موزه هیراپولیس در استان دنیزلی ترکیه«هیراپولیس» یا شهر مقدس، منطقه‌ای باستانی است که در جنوب غربی آناتولی و استان دنیزلی ترکیه واقع شده است. در مورد تمدن این شهر اطلاعات زیادی به دست نیامده است.
هیراپولیس در نزدیکی «پاموک‌کاله» واقع شده است و مانند آن دارای چشمه‌های آب‌گرم در سرزمینی سفید رنگ و مملو از سنگ‌های تراورتن است. هیراپولیس در سال 1988 به فهرست میراث جهانی یونسکو راه یافته است. چشمه‌ها و نیز خرابه‌های سنگی باقیمانده از ‏جذابیت‌های اصلی گردشگری منطقه محسوب شده و در قرن دوم پیش از میلاد نیز مشتریان متعدد و ‏مشهوری داشته‌اند.‏
موزه هیراپولیس در استان دنیزلی ترکیه
تئاتر، معبد آپولو، حمام و ... از بناهای باقیمانده این شهر باستانی‌اند که از برخی به عنوان موزه ‏استفاده شده و استخرهای آبگرم نیز بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.‏ این موزه در داخل محل قدیمی حمام خانه رومی قرار دارد.در این موزه برخی از اشیای هنری زیبا از این شهر به نمایش گذاشته شده است که شامل مجسمه ها و چندین قبر سنگی می شود.

موزه هیراپولیس در کنار آثار تاریخی شهر هیراپولیس واقع شده است. این موزه دارای یک بخش بزرگ اختصاص داده شده به آثار یافت شده در Beycesultan Hüyük می‌باشد که شامل برخی از نمونه‌های زیبا از هنر و صنعت در عصر استفاده از برنز است. آثار کشف شده از مناطق شهر کاریا، پیسیدیا و لیدیا نیز در این موزه به نمایش در آمده‌اند. موزه دارای دو بخش فضای رو باز در سمت شرقی هراپولیس که آثار تاریخی سنگی از جنس سنگ مرمر در آن نگهداری می‌شود (همانند تخت جمشید) و فضای سر بسته که عمدتا به عنوان کتابخانه و نگهداری آثار تاریخی ظریف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
advertising