کوه نمرود جاذبه تاریخی ترکیه

گردشگریآثار تاریخی

- 97/08/06
کوه نمرود جاذبه تاریخی ترکیهکوه نمرود یا نمرود داغ در استان آدییامان در جنوب شرقی ترکیه قرار دارد. بناهای تاریخی این مکان از بزرگ‌ترین ساختمان‌های دوران هلنی است. وزن بعضی از بلوک‌های سنگی به‌کار رفته در آن، به 9 تن می‌رسد. آرامگاه آنتیوخوس اول، از پادشاهان کوماژن، در اینجا قرار دارد.
کوه نمرود جاذبه تاریخی ترکیه
از شرق و غرب و شمال با مجسمه هایی غول پیکر احاطه شده. برخی از آن ها را محافظان کوهستان می نامند، اما در اصل برای محافظت از مقبره پنهانی پادشاهی رومی بنا شده اند. با این که قرن ها است مهمان کوهستان هستند، اما هنوز هم پابرجا هستند.
کوه «نمرود» با ارتفاعی بیش از ‌‎دو‎هزار متر در جنوب‌شرقی ترکیه واقع است که دارای ‏آثار تاریخی سنگی بسیار بزرگ و متعددی همچون مقبره‌ پادشاهی متعلق به یک قرن پیش از میلاد ‏بوده و در 40 کیلومری شمال «کاهتا» قرار دارد. ارتفاع برخی سنگ‌های این منطقه، مخصوصا سنگ‌هایی ‏که برای ساخت مقبره سلطنتی بکار رفته تا 9 متر نیز می‌رسد.
کوه نمرود در سال ۱۹۸۷ به فهرست ‏میراث جهانی یونسکو راه یافته و پذیرای گردشگران بسیاری طی ماه‌های آپریل تا اکتبر می‌شود.
گفته می‌شود علت درهم شکستن بسیاری از مسجمه‌های موجود در منطقه‌ی کوه نمرود، که به شمایل خدایان رومی و ایرانی چون اهورا مزدا، زئوس و هرکولس بوده‌اند، مبارزه با بت‌پرستی بوده است.
از خصوصیات مجسمه‌های پیدا شده در این محل کوه نمرود می‌توان به ارتفاع 49 متری آنها، استیل یونانی تراشیدن سنگ‌ها و در عین حال سبک ایرانی لباس‌ها و موهای آنها اشاره نمود.
زمان بازدید از این کوه در ماه های آوریل تا اکتبر است و برای آمدن به این مکان می توانید از اتوبوس و هلی کوپتر استفاده نمایید.
advertising