آبشار ارزنه در خراسان رضوی

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/09
آبشار ارزنه در خراسان رضوی

آبشار سه گانه ارزنه


استان خراسان رضوی و به خصوص شهر مقدس مشهد به سبب حضور بارگاه منوررضوی هر ساله زائران و عاشقان بسیاری را از سر تاسر جهان به سمت این شهر معنوی جذب می نماید. گرچه شهر مشهد و استان خراسان رضوی به عنوان یک شهر و استان زیارتی شناخته می شود اما جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوانی نیز در این استان قرار دارد.
آبشار ارزنه در خراسان رضوی
روستای ارزنه ، روستایی از توابع بخش باخرز شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی ایران است. روستای ارزنه در 14 ‏کیلومتری جنوب غربی باخرز و 210 کیلومتری مشهد واقع شده است. ‏آبشار ارزنه از جاذبه های طبیعی روستای ارزنه است که در امتداد رود ختنه ارزنه از ارتفاعات باخزر سرچشمه می گیرند. این آبشار یک آبشار سه گانه است به این معنا که از ترکیب 3 آبشار پی در پی تشکیل شده است.

در بالای آبشار اول، آبگیری ایجاد شده است که برای شنا مورد استفاده گردشگران قرار می گیرد. دسترسی به این آبگیر، کمی دشوار است و نیاز به مهارتهای فنی دارد .آبشار اصلی ارزنه، باارتفاع ۶۰ متر، در ضلع جنوب غربی آبگیر و آبشار دوم، با ارتفاع تقریبی 25 متر در جنوب آبگیر به صورت پلکانی قرار گرفته اند. آبشار سوم در ضلع غربی آبگیر قرار دارد و در واقع ترکیبی از 2 آبشار قبلی است. این آبشار با ارتفاع ۳۰ متر، ابتدا در آبگیری کوچک جمع می شود و سپس در ادامه مسیر جریان می یابد.

مسیر دسترسی


دسترسی به این منطقه از طریق مشهد- فریمان- تربت جام – باخرز- ارزنه ( طول مسیر 210 کیلومتر) و یا مشهد-تربت حیدریه – باخرز- ارزنه ( طول مسیر 240 کیلومتر) امکانپذیر است. شایان ذکر است امکانات رفاهی و اقامتی در این مکان برای بازدیدگنندگان مهیا شده است. روستای ارزنه ، روستایی از توابع بخش باخرز شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی ایران است. روستای ارزنه در 14 کیلومتری جنوب غربی باخرز و 210 کیلومتری مشهد واقع شده است.
advertising