آبشار دتیان عریض ترین آبشار آسیا در مرز چین و ویتنام ‏

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/06/13
آبشار دتیان عریض ترین آبشار آسیا در مرز چین و ویتنام ‏آبشار دتیان ( Detian Falls ) که با نام آبشار بان گیوک ( Ban Gioc Falls ) نیز شناخته شده است ، عریض ترین آبشار آسیا و دومین آبشار عریض در جهان است که در مرز بین دو کشور چین و ویتنام قرار گرفته است. این آبشار همچنین چهارمین آبشار بزرگ مرزی جهان پس از آبشار ایگواسو – مرز بین برزیل و آرژانتین – آبشار آفریقایی ویکتوریا و آبشار نیاگارا – مرز بین آمریکا و کانادا – می باشد.
آبشار دتیان عریض ترین آبشار آسیا در مرز چین و ویتنام ‏
اصلی ترین قسمت آبشار در جنوب چین واقع شده است و فقط چند نهر این آبشار متعلق به ویتنام است. آبشار دتیان را یکی از زیباترین آبشارهای آسیا می دانند. آبهای این آبشار از روی سه صخره به ارتفاع 120 متر به پایین سرازیر می شوند.

در فصل های بارانی این رشته ها با هم یکی می شوند و آبشار دتیان با قدرتی بیشتر این آبها را به پایین پرتاب می کند. معمولا در این فصول عرض آب این آبشار به 208 متر می رسد. اما در فصول تابستان و بهار نیز این آبشار دیدنی است. طبیعت بکر و زیبا و هارمونی که با صدا و تصویر این آبشار ایجاد می کند ، تماشای این آبشار را لذتبخش تر می سازد.

آبشار دتیان و محیط اطراف آن یک جاذبه گردشگری محبوب در چین است ، هرچند گردشگران خارجی کمتری نسبت به چینی ها به این منطقه می روند. امکان قایق سواری پای آبهای این آبشار وجود دارد همچنین در فصل های گرمتر شنا کردن در این آبها نیز لذتبخش خواهد بود.

بهترین زمان بازدید از این آبشار بین ماههای نوامبر تا آوریل است ، در این دوره سطح آب به بالاترین حدش می رسد و منظره جذاب تری ایجاد می شود. در نزدیکی این آبشار هم کافه ، رستوران و فروشگاههای خرید هدیه متعددی وجود دارد. اطراف آن نیز هتل هایی قرار دارند که چشم اندازی رویایی به سوی این آبشار دارند.
advertising