دریاچه زوریخ سوئیس با طبیعتی شگفت انگیز

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/04/26
دریاچه زوریخ سوئیس با طبیعتی شگفت انگیز

دریاچه زوریخ


دریاچه زوریخ در شهر بزرگ زوریخ کشور سوئیس یکی از مکان‌های شگفت انگیزی است که شما را به ماجراجویی دعوت می‌کند.دریاچه زوریخ که در جنوب شرقی شهر زوریخ قرار گرفته است، وسعتی حدود 88 کیلومتر مربع دارد و عمیق‌ترین قسمت آن 143 متر برآورد می‌شود. امواج آرام دریاچه، سکوت و آرامش جاری در فضا، تفریحات و غذاهای متنوع در کنار آن، از خصوصیت‌های دریاچه زوریخ محسوب می‌شود که گردشگران را به سوی آن جذب می‌کند.
دریاچه زوریخ سوئیس با طبیعتی شگفت انگیز
شما می‌توانید با قایق بر روی آب‌های این دریاچه حرکت کنید و از تماشای منظره زیبای شهر با بافت قدیمی لذت ببرید، همچنین می‌توانید با گشت و گذار میان روستاهای اطراف گوش به افسانه‌های تاریخی این شهر و دریاچه زوریخ بسپارید. در گذشته این دریاچه مسیری برای رفت و آمد بود اما به مرور زمان ساحل دلپذیر آن تبدیل به مقصدی تفریحی برای گردشگران شد.

دو جزیره کوچک با نام‌های لوتزلا و اوفنا درون آن وجود دارند که با طبیعت سرسبز و تازه‌ی خود منظره‌ی تماشایی را به وجود آورده‌اند و با زیبایی خود افراد زیادی را برای بازدید از دریاچه زوریخ به آن سمت می‌کشانند.

از طرفی دیگر جایی در اطراف به نام ساحل طلایی که برای آفتاب گرفتن مناسب است و در شمال دریاچه قرار دارد، یکی دیگر از علت‌های جذب گردشگران محسوب می‌شود. در این ساحل ویلا و خانه‌های زیبا و مجللی وجو دارد که به قشر مرفه جامعه سوئیس متعلق است.

در تابستان دریاچه‌ی زوریخ یک مقصد گردشگری پرطرفدار شناخته می‌شود. تفریحاتی مانند آب‌تنی، قایق‌سواری و پیک نیک در مکان‌های دنج آن مثل جزیره‌ی کوچک «لوتزلا» (Lützelau) یا جزیره‌ی دیدنی «اوفنا» (Ufenau) مردم را به این نقطه می‌کشاند. به علاوه ورزش‌های نوین مختلفی مانند «موج سواری ایستاده» (stand-up paddling)، «موج سواری بادبانی» (windsurfing) یا اسکی روی آب را می‌توانید امتحان کنید.

در زمستان هم تفریحات متنوعی در دریاچه‌ی زوریخ می‌توانید داشته باشید. اسکیت‌بازان می‌توانند مهارت‌های خود را در میدان‌های یخ «کویْسناخت» (Küsnacht) و «ودنسویل» (Wädenswil) به نمایش بگذارند که در کنار دریاچه واقع شده‌اند. اگر دریاچه کاملاً یخ بزند می‌توان روی آن اسکیت‌سواری کرد؛ اما آخرین باری که این اتفاق رخ داد زمستان 1963 بود.
advertising