دریاچه ویستان رودبار از بهترین جاذبه های گردشگری گیلان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/03/06
دریاچه ویستان رودبار از بهترین جاذبه های گردشگری گیلان

دریاچه ویستان بره سر از استخرهای طبیعی ایران


دریاچه ویستان در موقعیت جغرافیایی N364518 E494518 در استان گیلان واقع است. شهر کوهپایه ای بره سر در بخش خورگام و در 40 کیلومتری شهرستان رودبار زیتون واقع است که در بهار و تابستان مقصد گردشگران و طبیعت‌گردان بی‌شماری از سراسر ایران است. وسعت دریاچه در حدود 4 هکتار است و طولی در حدود 230 متر و عرضی در حدود 100 متر دارد. جاهای دیدنی مازندران و گیلان قابل شمارش نیست اما این مکان لطف دیگری دارد.
دریاچه ویستان رودبار از بهترین جاذبه های گردشگری گیلان
بعد از بروز یک زلزله این استخر زیبا به طور طبیعی پدید آمده که آب آن از ارتفاعات تامین می شود و محیط آن موجب شده که به یک جاذبه ی گردشگری دیدنی تبدیل شود. دریاچه ویستان فاقد رود دایمی است و از سرازیر شدن آبهای سطحی و چشمه های زیرزمینی ایجاد شده است. در این استخر انواع جانوران و گیاهان دیده می شوند.

پوشش گیاهی و جانوری ویستان


پوشش گیاهی منطقه شامل بید ، بلوط و راش، زالزالک و گیاهانی چون گل گاوزبان ، لاله کوهی ، شیرین بیان و... است اما در حاشیه دریاچه گیاه غالب نی به وفور قابل مشاهده است. این منطقه به دلیل کوهستانی بودن و قرار گرفتن دریاچه در دره برای فصول گرم سال پیشنهاد میگردد. ماهیان زینتی قرمز بیش از سایر ماهیان خودنمایی میکنند.این استخر با داشتن محیطی مفرح و سالم در دل جنگل، مسکن گونه‌های مختلفی از پرندگان به‌شمار می‌رود.

مسیر دسترسی دریاچه ویستان


مسیر رسیدن به این مقصد تماشایی، اتوبان قزوین – رشت است. بعد از رسیدن به لوشان، مسیرمان را باید تغییر دهیم و تابلوی داماش را دنبال کنیم. از لوشان تا جیرنده 42 کیلومتر و تا روستای داماش 40 کیلومتر است. از داماش تا بره‌سر، 8 کیلومتر راه در پیش داریم. درست وقتی به اول بره‌سر رسیدیم باید به سمت چپ بپیچیم. با پشت سر گذاشتن جاده‌ فرعی به طول 2 کیلومتر در کنار دریاچه هستیم. البته به همین سادگی هم نیست. این جاده فرعی شیب تندی دارد و سنگلاخی‌ست.
گر از رشت بخواهیم به بره‌سر برویم، بعد از رستم‌آباد باید به‌سمت توتکابن حرکت کنیم؛ یکی از مناطق بکر شمال ایران. به سندس، حاجی‌ده، سیاه‌رود، بره‌سر و بعد به ویستان می‌رسیم. این مسیر آسفالت است و زیبایی‌های خودش را دارد.
advertising