افزایش قیمت لایت کوین تحلیلگران را شگفت زده کرد

علمی و تکنولوژیعلمی

- 98/01/20
افزایش قیمت لایت کوین تحلیلگران را شگفت زده کردافزایش قیمت لایت کوین طی سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی همه را شگفت زده کرد. لایت کوین یکی از بزرگترین و محبوب ترین ارزهای بازار است.

زمانی که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دوره رکود طولانی خود را پشت سر می گذاشتند، لایت کوین روند رو به رشد خود را آغاز کرد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی CoinMarketCap، قیمت ارز دیجیتال لایت کوین از ابتدای سال تاکنون با رشد بیش از 200 درصدی، از 30.46 دلار به 91.91 دلار رسیده است.

لایت کوین در میان 6 ارز برتر بازار، بهترین عملکرد را در این مدت داشته است. در واقع این ارز در ماه های ابتدایی سال جاری از ارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش و EOS عملکرد بهتری را داشته است.

بر اساس گزارش SFOX، پنج عامل اصلی و تاثیر گذار در رشد قیمت لایت کوین به شرح زیر است:


بازرگانان بیشتری پرداخت از طریق لایت کوین را می پذیرند
کاهش هزینه ها به صورت مداوم باعث تاثیرگذاری بیشتر لایت کوین شده است
سرعت بالاتر تبادلات کمک می کند که لایت کوین تاثیرگذارتر باشد
در آینده تبادلات محرمانه به لایت کوین اضافه می شود
Halving لایت کوین در آگوست 2019
البته این موارد تنها برخی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت لایت کوین در ماه های اخیر بوده اند. چارلی لی، مدیر پروژه لایت کوین نیز حتی پس از روانه شدن سیل انتقادها به سوی او به دلیل فروختن لایت کوین، در جایگاه کنونی این ارز نقش مهمی داشته است.

علاوه بر این، در آینده ای نزدیک امکان انجام معاملات محرمانه به لایت کوین اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است؛ در میان تمامی دارایی های دیجیتال، تنها تعداد کمی از آن ها این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند. بدین ترتیب، لایت کوین به بزرگ ترین دارایی دیجیتال که امکان انجام معاملات محرمانه را به کاربر می دهد، تبدیل خواهد شد.
advertising