میت پد پرو 5G هواوی معرفی شد

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 98/12/09
میت پد پرو 5G هواوی معرفی شدتبلت جدید هواوی که از آن با نام میت‌پد پرو 5G یاد می‌شود در حقیقت نسخه‌ی 5G تبلت ۱۰/۸ اینچی‌ای به‌شمار می‌آید که این شرکت سال گذشته برای بازار کشور چین معرفی و روانه‌ی بازار کرد. تبلت موردبحث هنگام ادغام شدن با قاب مخصوصش در کنار قلم لمسی M-Pencil، به محصولی رده‌بالا تبدیل می‌شود و بسیاری از کاربران معتقد هستند که رقیبی مهم برای آیپد پرو اپل به‌شمار می‌آید. بااین‌حال تبلت هواوی ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز دارد و به‌طور کلی محصولی درخورتوجه به شمار می‌آید. تبلت رده‌بالای هواوی از شارژ بی‌سیم دوطرفه پشتیبانی می‌کند و این یعنی، هم امکان شارژ بی‌سیم آن وجود دارد و هم از طریقش می‌تواند دستگاه‌های دیگر را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. همچنین کاربران می‌توانند گوشی خودشان را به تبلت به‌صورت بی‌سیم متصل و آن دو را جفت کنند تا امکان نمایش محتویات صفحه‌ی گوشی روی تبلت فراهم شود. میت‌پد پرو 5G افزون بر این موارد به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی نیز مجهز شده است. براساس اعلام رسمی چینی‌ها، تبلت Huawei MatePad Pro 5G با اندروید متن‌باز و بدون اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل روانه‌ی بازار خواهد شد.
میت پد پرو 5G هواوی معرفی شد
هواوی می‌گوید میت‌پد پرو نخستین تبلت دنیا است که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. امکان شارژ کردن تبلت جدید هواوی با توان حداکثر ۲۷ وات وجود دارد؛ همچنین کاربر می‌تواند در صورت تمایل، از طریق میت‌پد پرو 5G، دیگر دستگاه‌های تحت پشتیبانی استاندارد Qi را با توان ۷/۵ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ کند. به‌علاوه امکان شارژ بی‌سیم قابِ مخصوص این دستگاه که از کیبوردی مجزا بهره می‌گیرد نیز به همین روش وجود دارد. بااین‌حال فراموش نکنید که میت‌پد پرو تنها یک دستگاه را شارژ می‌کند و امکان شارژ هم‌زمان چند دستگاه با آن وجود ندارد. تبلت موردبحث از این حیث شباهتی زیاد به دیگر دستگاه‌هایی دارد که قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را ارائه می‌دهند.

میت پد پرو 5G در مقایسه با تبلت آیپد پرو اپل دارای حاشیه‌های بسیار کمتری است و ظاهری جالب دارد؛ هواوی ادعا می‌کند که مهندسینش توانسته‌اند در تبلت موردبحث به نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰ درصد دست پیدا کنند که برای تبلتی در این ابعاد، عددی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. در قسمت بالایی نمایشگر تبلت هواوی شاهد حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی هستیم؛ در ضمن نمایشگر میت‌پد پرو 5G وضوحی معادل ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل ارائه می‌دهد تا تجربه‌ی بصری لذت‌بخشی را برای کاربر فراهم کند. نسبت تصویر نمایشگر تبلت هواوی، ۱۶:۱۰ است. افزون بر این موارد، میت‌پد پرو برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود متکی به سیستم-روی-چیپ کرین ۹۹۰ است و از باتری ۷٬۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

تبلت هواوی همچون آیپد پرو می‌تواند قلم لمسی خود را به‌صورت بی‌سیم شارژ کند؛ به محض اتصال قلم به بخش کناری تبلت، فرایند شارژ شدن آن آغاز می‌شود. هواوی می‌گوید با تنها ۳۰ ثانیه شارژ قلم M-Pencil می‌توان به‌مدت ۱۰ دقیقه از آن استفاده کرد؛ در ضمن اگر این قلم را به‌مدت ۱ ساعت شارژ‌ کنید، می‌توانید ۱۰ ساعت از آن بهره بگیرید. در ضمن نکته‌ی جالب این است که حتی اگر دستگاهی به‌صورت بی‌سیم از طریق تبلت هواوی در حال شارژ‌ باشد نیز قلم لمسی در همین مدت زمانِ یک ساعته شارژ می‌شود؛ به‌عبارتی دیگر، میت‌پد پرو 5G می‌تواند هم‌زمان با شارژ‌ بی‌سیم دیگر دستگاه‌ها، قلم لمسی‌اش را نیز شارژ کند.

هواوی می‌گوید مدل 5G تبلت رده‌بالایش قرار است از ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد - تیر ۱۳۹۹) به‌بعد در سرزمین اصلی چین در کنار شماری از بازارهای متنتخب در آسیا-اقیانوسیه، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین در دسترس قرار گیرد. به‌علاوه مدل‌های 4G و وای‌فای این تبلت قرار است از ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین - اردیبهشت ۱۳۹۹) در روسیه و ژاپن به‌همراه شماری از بازارهای منتخب آسیا -اقیانوسیه، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین عرضه شوند.

مدل پایه‌ی 5G تبلت جدید هواوی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارای قیمت ۷۹۹ یورو خواهد بود. همچنین قوی‌ترین مدل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۹۴۹ یورو عرضه می‌شود. هواوی به‌صورت جداگانه مدل‌های دیگری از این تبلت را با وای‌فای و شبکه‌ی 5G به‌فروش می‌رساند. مدل پایه‌ی نسخه‌ای از این تبلت که تنها به وای‌فای مجهز است قیمتی معادل ۵۴۹ یورو دارد و از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند؛ قوی‌ترین مدل این نسخه با قیمت ۷۴۹ دلار به‌فروش می‌رسد و از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره‌مند است.

قیمت تبلت میت‌پد پرو هواوی نسخه‌ی 4G معادل ۵۹۹ یورو (برای مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی) است؛ همچنین قوی‌ترین مدل این نسخه، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۶۹۹ یورو به‌فروش می‌رسد. افزون بر این موارد اگر به تهیه‌ی لوازم جانبی تبلت جدید هواوی علاقه‌مند هستید، می‌توانید آن‌ها را جداگانه تهیه کنید. براساس اعلام رسمی هواوی، کیف نگهدارنده‌ی این تبلت با قیمت ۳۹ یورو، قلم M-Pencil با قیمت ۹۹ یورو، قاب مجهز به کیبورد موسوم به Smart Keyboard با قیمت ۱۲۹ یورو و کاور Folio با قیمت ۳۹ یورو در دسترس قرار می‌گیرند.
advertising