سامسونگ فناوری جدید پردازش عصبی خود را معرفی کرد

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 98/04/16
سامسونگ فناوری جدید پردازش عصبی خود را معرفی کردفناوری جدید پردازش عصبی سامسونگ سرعت و هوشمندی بیشتر هوش‌ مصنوعی را روی دستگاه‌های موبایل با خود به‌ ارمغان می‌آورد.

در سال‌های اخیر، سامسونگ به‌شدت مشغول توسعه‌ی فناوری‌های اختصاصی خود در حوزه‌ی هوش مصنوعی بود. سامسونگ به‌خوبی از نقش پررنگ هوش مصنوعی در دنیای آینده باخبر است و قصد دارد یکی از پیش‌گامان این حوزه باشد.

حال این شرکت کره‌ای با توسعه فناوری جدیدی در زمینه‌ی پردازش عصبی، گام مؤثر دیگری به‌منظور جابه‌جایی مرز‌های کنونی برداشته است. چشم‌بادامی‌ها با توسعه‌‌ی الگوریتم جدیدی در زمینه‌ی یادگیری عمیق، راهکاری خلق کرده‌اند که در مقایسه با راهکار‌های کنونی، چهار برابر انرژی کمتر و هشت برابر کارایی بهتر را به‌ ارمغان می‌آورد.

به‌تازگی سامسونگ این اتفاق را رسانه‌ای کرده و از آینده‌ای خبر داده که در آن، هوش مصنوعی قدرت‌بخش تمام دستگاه‌ها و فناوری‌های وابسته‌ به حسگر خواهد بود. این موفقیت به‌واسطه‌ی گروه‌بندی داده‌ها در دسته‌های چهار بیتی میسر شده؛ شیوه‌ای که کره‌ای‌ها از آن با نام یادگیری با فواصل کوانتومی (Quantization Interval Learning) به اختصار QIL نیز یاد می‌کنند. رایانش‌هایی که ازطریق شیوه‌ی QIL انجام می‌شود، نتایجی مشابه راهکاری‌های کنونی دارند؛ با‌ این‌ تفاوت که از یک‌چهلم تا یک‌صدوبیستم تعداد ترانزیستور کمتری برای واحد پردازش عصبی استفاده می‌شود.

دسته‌بندی داده‌ها در گروه‌های چهار بیتی یا کوچک‌تر اجازه می‌دهد هزاران پردازش مرتبط با یادگیری عمیق به‌صورت هم‌زمان انجام شوند. همچنین، این موضوع باعث می‌شود رایانش‌های مربوط‌ به عملگر‌های منطقی And و Or در کنار عملگرهای جبری نظیر ضرب و تقسیم انجام شود.
advertising