سیستم تشخیص چهره گلکسی اس 10 با عکس شما فریب می خورد

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/12/18
سیستم تشخیص چهره گلکسی اس 10 با عکس شما فریب می خوردوقتی این ویدیو Unbox Therapy را می دیدم مدام عنوان تیتر زرد در سرم می چرخید تا آنجا که به خود گفتم شاید تو و امثال تو این موضوع را بدیهی بدانند، چون هیچ کاربری از سیستم تشخیص چهره ۲ بعدی انتظار امنیت ندارد ولی این مطلب برای آن هایی که خبره این کار هستند نیست، این برای عموم کاربران است و باید بدانید که سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ با عکس شما فریب می خورد.

برای عموم کاربران که فرصت مطالعه در این زمینه را ندارند و عموما هم پرچمدار برتر سامسونگ را با پرچمدار برتر اپل مقایسه می کنند، شاید تصور کنند که این سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ نیز همانند آیفون X یا آیفون Xs ایمن است.

ازطرفی فارغ از این مقایسه باید بدانید که سامسونگ تا نسل قبلی پرچمدارهای خود از سیستم تشخیص عنبیه چشم بهره می برد که امنیت بالایی داشت اما خانواده گلکسی اس ۱۰ از آن بی بهره اند.

در حقیقت همانطور که بالاتر گفتیم، سیستم تشخیص چهره خانواده گلکسی اس ۱۰ بر اساس یک تصویر ۲ بعدی از چهره شماست و آنطور که بررسی ها نشان می دهد به راحتی با یک عکس یا ویدیو از شما فریب می خورد.

نکته قابل توجه این است که وقتی شما بخواهید این روش را برای قفل گلکسی اس ۱۰ خود انتخاب کنید، دستگاه این هشدار را به شما می دهد که روش انتخاب شده، امنیت کافی ندارد اما از آن جا که شاید بدون توجه به آن، از آن عبور کنید، باید حتما باید بدانید که تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ با عکس شما فریب می خورد.

شما می توانید برای امنیت بیشتر از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس استفاده کنید که امنیت آن از حسگر اثرانگشت های عادی خازنی بالاتر است و البته اگر گلکسی اس ۱۰ ای دارید، از حسگر اثرانگشت روی لبه دستگاه استفاده کنید.
advertising