عینکی با توانایی دادن قدرت دید به نابینایان

علمی و تکنولوژیاختراعات

- 97/12/07
عینکی با توانایی دادن قدرت دید به نابینایانبرای میلیون‌ها نفر از افراد نابینا در سراسر جهان، مسیریابی و حرکت به نقاط مختلف اصلی‌ترین چالش در زندگی روزمره است. اگرچه عصاها و سگ‌های راهنما می‌توانند تا حدی حین راه رفتن کمک کنند، اما قادر به تقلید چشم‌انداز واقعی پیش رو نیستند.

باید به ایسایت 3 به عنوان قدرتمندترین عینک دنیا نگاه کنیم. وقتی کاربر آن را بر روی چشم خود قرار می‌دهد، فرآیند ضبط ویدیو با کیفیت بالا آغاز شده و با استفاده از بزرگنمایی، کنتراست و الگوریتم‌های اختصاصی، این تصویر را به چیزی قابل درک برای نابینایان تبدیل می‌کند. قدرت این اختراع برتر به حدی است که افراد نابینا با استفاده از آن می‌توانند به فعالیت‌های مختلفی همچون ورزش کردن بپردازند.

قیمت 10 هزاری دلاری محصول سبب می‌شود هر شخصی قادر به خرید آن نباشد. با این حال شرکت سازنده به افراد نابینا که قادر به پرداخت این هزینه نیستند کمک می‌کند با خیریه‌ها ارتباط برقرار کرده و از آ‌ن‌ها کمک بخواهند. شرکت پیش از این نیز عینکی مخصوص افراد نابینا توسعه داده بود، اما eSight 3 دارای قیمت پایین‌تری بوده و از مدل قبلی سبک‌تر و سریع‌تر است و همچنین توانایی‌های بیشتری در بحث بزرگنمایی دارد. به ادعای سازنده، تا امروز بیش از هزار نابینا با استفاده از عینک eSight 3 بخش قابل توجهی از محدودیت‌های حرکتی خود را پشت سر گذاشته‌اند.
advertising