چگونه اکانت هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیم

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 98/12/05
چگونه اکانت هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیماگر دیدید که در اینستاگرام شما پستی انتشار یافته که خودتان ارسال کننده آن نبوده اید به احتمال زیاد هک شده اید در این حالت پست را حذف کرده و رمز اینستاگرام خود را فوری عوض کنید. بنا به هر دلیل اکانت اینستاگرام شما هک شد، نگران نباشید چرا که کارشناسان با استفاده از ترفندهای خاص و حتی مکاتبه با پشتیبانی اینستاگرام می‌توانند اکانت هک شده شما را بازیابی کرده یا اصطلاحا پس بگیرند. پس با آگاهی از این مسئله جایی برای نگرانی وجود ندارد. در ادامه این مقاله توضیحات جامعی در رابطه با این مسئله و برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام خدمتتان ارائه می‌کنیم.

اکانت اینستاگرام چگونه هک می شود؟


شاید تصور کنید که پشت مسئله هک شدن اکانت اینستاگرام شما یک هکر سایبری قرار دارد، اما گاهی مسئله به این پیچیدگی‌هایی که تصور می‌کنید نیست و یک سهل انگاری کوچک از جانب شما منجر به هک شدن اکانت اینستاگرام‌تان شده است. افراد سودجویی که حتی نمی‌توان نام آن‌ها را هکر قرار داد هم گاها می‌توانند با ترفندهای خاصی به رمز عبور اکانت های خاصی در اینستاگرام دست پیدا کنند. یکی از اصلی ترین مسائلی که شانس هک شدن اکانت های کاربران در شبکه های اجتماعی را افزایش می‌دهد، انتخاب رمز عبور یا پسورد ضعیف است. بسیاری از افراد پسورد اکانت اینستاگرام خود را همان شماره موبایل‌شان در نظر می‌گیرند، یا دو بار تکرار پشت سر هم یوزرنیم خود را به عنوان پسورد اکانت در نظر خواهند گرفت! مطمئنا استفاده از این رویکردها می‌تواند شانس هک شدن اکانت شما را افزایش دهد.

بازیابی اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اینستاگرام


در روش دوم شما شخصا از طریق اپلیکیشن اینستاگرام باید نسبت به شرح مشکل خود و اقدام برای بازیابی آن وارد عمل شوید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید.
- برنامه اینستاگرام را در گوشی خود اجرا و در صفحه ورود به اکانت یا لاگین (Login) گزینه Get help signing in را لمس کنید.
- سپس گزینه Use Username or Email را انتخاب کنید.

1. آدرس ایمیل یا یوزرنیم اینستاگرام خود را در این بخش وارد نمایید.
2. در مرحله بعد باید مثل عکس بالا گزینه Need more help? را انتخاب کنید.
3. در این شرایط صفحه‌ای مثل عکس فوق پیش رویتان ظاهر می‌شود. باید گزینه‌های این بخش را به گونه‌ای انتخاب کنید که اطلاعات درستی در مورد اکانت اینستاگرام‌تان به پشتیبانی ارائه کند، برای مثال اگر اکانت شما یک اکانت هک شده شخصی بود باید گزینه Personal account with photos of me را انتخاب کنید.
4. در فیلد آخری هم که در این صفحه ضمیمه شده است باید مشکل خود را به طور دقیق برای اینستاگرام شرح دهید.

- بعد از انجام مراحل فوق و ارسال درخواست باید منتظر ایمیلی از سوی اینستاگرام باشید که برای اکانت ایمیل در تعامل با اینستاگرامتان ارسال می‌شود.
- وارد ایمیل دریافتی از سوی اینستاگرام شوید و بر روی لینکی که برای تامین امنیت اینستاگرام ارائه شده است کلیک کنید.
- سپس قادر خواهید بود تا رمز عبور جدیدی را برای اکانت خود وارد کنید و به این ترتیب پروسه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام‌تان به پایان می‌رسد.

چگونه در اینستاگرام هک نشویم


شاید شنیده اید که برای امنیت در اینستاگرام می گویند رمز اینستاگرام رو قوی کن. خوب این یکی از روش هاست و برای انجام آن کافیست یک رمز سخت و غیرقابل پیش بینی استفاده کنیم. منظور ما استفاده از حروف و نماد و اعداد مختلف باشد. هرچه این رمز قوی تر باشد احتمال هک پایین تر می آید. نکته دیگر برای اینکه در اینستاگرام هک نشویم این است که به هر نرم افزاری که رمز اینستاگرام ما را می خواهد اعتماد نکنیم و هرجا رمز خود را وارد نکنیم مثلا در کافی نت و … . راستی هر نرم افزار افزایش لایکی مورد اعتماد نیست ! نکته بعدی این است که ایمیلی که با آن در اینستاگرام ثبت نام کردید را به کسی نگویید ! حواستان حتما به این باشد چون خیلی ها از این طریق ضربه خوردند! خیلی خوب است که برای ایمیل خود هم رمزی امن انتخاب کنید.

نکته دیگر این که روی هر لینکی کلیک نکنید خصوصا لینک های کوتاه شده ! نکته های دیگر این که شماره تلفن را در اینستاگرام وارد کنید و نرم افزار اینستاگرام را همیشه به روز نگه دارید و هر چند ماه یکبار رمزتان را تغییر دهید. فراموش نکنید اینترنت مکان اعتماد به هر کسی نیست پس رمزتان را به کسی حتی اگر قصد کمک به شما را دارد ندهید. شما میتوانید با لینک کردن به اکانت های دیگران در فیسبوک و توئیتر امنیت خود را افزایش دهید. نرم افزارهایی با عنوان ضدهک اینستاگرام در اینترنت موجود است ما خیلی به این نرم افزارها پایبند نیستیم. کسی که به اصول بالا پایبند باشد احتمال هک شدنش تاحد بالایی کاهش می یابد.
advertising