آیا بسته های اینترنتی همانقدری که فکر می کنیم حجم دارند

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 98/02/17
آیا بسته های اینترنتی همانقدری که فکر می کنیم حجم دارندبه تازگی رگولاتری موضع خود را در خصوص بیانات اخیر وزیر ارتباطات در کرمان در خصوص اختلاف میان حجم بسته‌های فروخته شده بیان کرد. به گفته رگولاتوری حداکثر ۵ درصد در میزان حجم بسته‌های فروخته شده اختلاف وجود دارد؛ بررسی‌ها برای مورد خاصی که وزیر ارتباطات به آن اشاره کردند صورت خواهد گرفت و نتیجه اعلام می‌شود.

به گزارش تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در اینترنت ثابت کسی حجم فروشی نمی‌کند و سرعت مطرح است بیان کرد که بعضی‌ها اینترنت ۸ گیگ به مردم می‌فروشند اما 2 گیگ بیشتر تحویل نمی‌دهند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بحث انتقال پروانه نرم‌افزار در کمیسیون فرعی مصوب شده و به کمیسیون اصلی برای تصویب نهایی آمده است، اعلام کرد که Adsl یک تکنولوژی منسوخ شده و تلاش داریم شرایط را به شرایط پیشرفت در شبکه برسانیم و به چرخه درست برگردد.
آیا بسته های اینترنتی همانقدری که فکر می کنیم حجم دارند
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری درباره اظهارات وزیر فاوا درمورد کم‌فروشی اینترنت گفت: در این خصوص باید بررسی‌های لازم صورت گیرد که این بررسی در چند روز آینده انجام و نتیجه اعلام خواهد شد، اما طبق آمارهای به‌دست‌آمده از تست‌های سازمان که گزارش آن در چهارشنبه هفته گذشته دریافت شد، در بحث حجم بسته‌های فروخته‌شده مشکلی وجود ندارد و تنها اختلاف ۵ درصدی وجود دارد که آن‌هم به دلیل طبیعت تکنولوژی و IP است که در مواقعی سرعت کم‌ و زیاد می‌شود.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات در همین خصوص توضیح داد: در واقع بخشی از این خطا مربوط به PAY LOADهاست؛ به طور مثال زمانی که شما فایلی به حجم ۱۰۰ مگ را از وبسایتی دانلود می‌کنید حجمی که برای دانلود این فایل استفاده می‌شود، 105 مگ است. این 5 مگ اختلاف به دلیل اُوِرهد دانلود است؛ به این صورت که حجمی در ابتدا و انتهای این بسته اضافه می‌شود تا انتقال فایل صورت گیرد. پس زمانی که شما فایل 100 مگی را دانلود می‌کنید، باید یک بسته 105 مگی خریداری کنید چراکه حجم فایل مورد نظر شما با یک حجمی تحت عنوان هدر و فووتر جمع می‌شود و سپس دانلود می‌شود و این مسئله از دید ما مشکلی ندارد. بررسی‌ها برای مورد خاصی که وزیر ارتباطات به آن اشاره کردند صورت خواهد گرفت و نتیجه اعلام می‌شود.
advertising