معرفی و بررسی بازی Broforce

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 99/05/07
معرفی و بررسی بازی Broforceاین تابستان، تابستانی پر فراز و نشیب برای همه ما بوده است. از شیوع و همه گیری ویروس کرونا که زندگی عادی ما را مختل ساخته گرفته، تا به شماره افتادن نفس های نسل هشتم و عرضه دو عنوان فوق العاده مورد انتظار Ghost of Tsushima و The Last of Us Part II. بالا رفتن نجومی قیمت دلار نیز از طرف دیگر نقشه های بسیاری از افراد برای تهیه کنسول های نسل بعدی را نقش برآب ساخته و آنها را ناامید کرد. حال در این شرایط عجیب و غریب، بد نیست کمی از فضا و حال و هوای بازیهای بزرگ و پرهزینه فاصله بگیریم و سراغ عناوین کوچک تر، خلاقانه تر و ساده تر برویم. عناوینی که با تریلر های فریبنده مخاطب را گول نمی زنند، ادعاهای عجیب و غریب ندارند و با بودجه ده ها میلیون دلاری ساخته نشدند. عناوینی که خلاقیت و سرگرمی صرف حرف اول را در آنها می زند.

اگر از علاقمندان و طرفداران عناوین مستقل یا همان ایندی گیم ها باشید، تجربیات ارزشمندی را در کارنامه گیمینگ خود دارید. از عناوین داستان محور کم نظیر گرفته تا بازیهایی که فقط به عنصر سرگرمی بها داده اند. خاصیت بازیهای مستقل نیز همین است. لزوما قرار نیست با تجربه آنها از داستان و روایتشان حیرت زده شوید یا گرافیک هنری آنها شما را به تعجب باز دارد. تجربه این عناوین، می تواند لذتی خاص و عجیب را برای بازیباز به همراه آورد به نحوی که آن لذت و آن تجربه تا مدت ها از ذهن بازییاز پاک نگردد. همانطور که مقدمه مشخص کرده است، نقد و بررسی امروز به یکی از این ایندی گیم های جذاب و فوق العاده سرگرم کننده اختصاص دارد.
معرفی و بررسی بازی Broforce

داستان بازی Broforce


عنوان Broforce بازی Side-scroller و Run & Gun است که سرگرمی و هیجان، حرف اول را در آن می زند. بازی فقط برای یک هدف ساخته شده است، جنون و دیوانگی در دنیای گیم! تیراندازی، انفجار، سقوط، خونریزی و هر چه که فکرش را بکنید… بازی دارای بخش داستانی است که البته باید بگویم هیچ داستانی وجود ندارد. دلیلی هم برای وجود داشتن داستان وجود ندارد. هیچکس یک عنوان دو بعدی Side-Scroller را برای داستان و روایت آن تجربه نمی کند و بلکه همه چیز در اکشن و دیوانگی خلاصه می شود. در هر مرحله، یک هدف کلی وجود دارد. از خیل دشمنان که شامل انواع و اقسام تفنگداران، تانک ها، وسایل جنگی، بیگانگان و هر چه که فکرش را می کنید خود را عبور دهید و به هلی کوپتر رسیده تا بتوانید مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید. در بین راه نیز انواع و اقسام دشمنان کوچک و بزرگ، قوی و ضعیف و انسانی و غیرانسانی آماده هستند تا به گرم ترین شیوه ممکن با تیر و بمب و موشک و مین و هر چه که فکرش را بکنید از شما پذیرایی کنند! مهم ترین نکته هم این است که تنها یک گلوله برای کشتن شما کافی است بنابراین جای خطا و لغزش وجود ندارد. البته در طول مسیر با نجات دادن زندانیان می توانید تعداد Life های خود در آن مرحله را افزایش دهید اما با این وجود از آنجایی که مراحل بازی پرخطر هستند، مرگ بسیار همیشگی و متداول است. رفتن روی مین، تیرخوردن، منفجر شدن و تکه تکه شدن! راه های زیادی برای مردن وجود دارد!

چیزی که فوق العاده بازی را جذاب و هیجان انگیز ساخته است، ریتم بسیار سریع و دلهره آور بازی است. لحظه لحظه بازی پر شده است از انفجار های متعدد، تیراندازی های متداول و جیغ و فریاد هایی که دشمنان قبل از مرگ انجام می دهند! تعداد دشمنان در هر قسمت نسبتا زیاد است اما از آنجایی که اکثرا سربازان یا دشمنان معمولی و ضعیف هستند که با کوچکترین انفجار یا گلوله ای می میرند، پیشروی در بازی اصلا آزاردهنده و اعصاب خورد کن نیست. یک شلیک دقیق می تواند کل یک بخش را نابود ساخته و دشمنان آنجا را نیز به جهنم بفرستد! البته باید حواستان جمع باشد خودتان قربانی تله خودتان نشوید!

بازی یکی از تخریب پذیر ترین محیط های تاریخ عناوین ایندی را داراست. دیوار، مین، و تقریبا همه چیز در هر مرحله قابلیت نابود شدن و تخریب را دارند. چه با شلیک، چه با انفجار و چه به واسطه روش های دیگر. این تخریب پذیری فوق العاده منجر به این مسأله شده که اکشن بازی بسیار دلچسب و جذاب شود و تخریب مداوم محیط ها در ترکیب با افکت های جذاب صوتی و هنری، لحظات اکشن فوق العاده ای را به ارمغان می آورند. البته بد نیست به این نکته نیز اشاره کنم که ممکن است آنقدر محیط مرحله را نابود سازید که عملا امکان پیشروی را نیز از دست بدهید! پس مراقب باشید!

یکی از جذاب ترین المان های Broforce, استفاده از شخصیت های معروف فیلم ها و سریال های هالیوودی به عنوان شخصیت های قابل بازی است. از Keanu Reeves در Matrix گرفته تا آرنولد شوراتزنگر در Terminator و شخصیت اصلی بسیاری از فیلم ها مانند Men in Black, RoboCop, Rocky و بسیاری فیلم های مطرح دیگر. از آنجا که گرافیک بازی پیکسلی است، لباس و ظاهر کلی و قابلیت شخصیت است که هویت او را مشخص می سازد. در این زمینه نیز تنوع فوق العاده ای را شاهد هستیم. از Machine Gun آرنولد شوراتزنگر گرفته، تا قابلیت متوقف کردن گلوله کیانو ریوز، و ده ها قابلیت و ویژگی دیگر. هر شخصیت، دارای دو حمله متفاوت است. اولی حمله مغمولی با سلاح اصلی است که بی نهایت است و محدودبتی ندارد و بسته به شخصیت مورد نظر متفاوت است. برای یک شخصیت شاتگان است، برای دیگری مسلسل و برای فردی دیگر شمشیر! از طرف دیگر هر شخصیت یک قابلیت ویژه و غالبا پرقدرت را نیز داراست که استفاده از آن محدود است. این قابلیت های ویژه اکثرا فوق العاده قدرتمند هستند و می توانند ده ها دشمن را یک جا نابود سازند. البته به شرطی که درست و هوشمندانه از آنها استفاده کنید. این قابلیت ها نیز کاملا متناسب با شخصیت های هالییوودی هستند. ترمیناتور حالت ضد گلوله به خود میگیرد، کیانو ریوز در ماتریکس گلوله را متوقف کرده و به سمت عقب پرتاب می کند، سیلوستره استالونه نارنجک می اندازد و ده ها موارد دیگر. تنوع فوق العاده سلاح ها، شخصیت ها و قابلیت ها باعث بازی اصلا حالتی یکنواخت و تکراری به خود نگیرد. همچنین وجود و حضور این شخصیت های خاطره انگیز و محبوب حال و هوای بازی را بسیار گرم تر و جذاب تر کرده است خصوصا به لطف رفرنس ها و شوخی ها بزرگ و کوچکی که با آنها شده است. در واقع تنوع بالای کارکترها در کنار ریتم بالای درگیری ها گیم پلی Broforce را به یکی از جذابترین ها در سبک خود تبدیل کرده است.

در پایان در مورد گرافیک بازی نیز باید بگویم استفاده از گرافیک پیکسلی تصمیمی بسیار هوشمندانه بوده است چرا که با فضای بازی همخوانی بسیار خوبی پیدا کرده است و از طرف دیگر طیف رنگ بکار رفته در محیط ها تنوع خوبی دارد که همین موضوع مانع از خسته شدن چشم مخاطب می شود. در بخش فنی اما یکسری مشکلات کوچک و گاه و بیگاه به چشم میخورد، از یکسری باگ های مختلف گرفته تا افت فریم های جزئی در صحنه های شلوغ و پر از انفجار. هر چند مشکلات فنی بازی زیاد و پرتکرار نیستند، اما اگر این موارد در حالت حداقل بودند، لذت تجربه بازی نیز بیش از قبل می شد

عنوان Broforce, یک تجربه هیجان انگیز و سرگرم کننده است که خصوصا در حالت چند نفره و Co-op, می تواند هم جالب و خنده دار باشد، هم عمیق و چالش برانگیز. تجربه این عنوان به تمامی عاشقان بازیهای مستقل خصوصا از نوع اکشن و هیجانی به شدت توصیه می شود…
advertising