نقد و بررسی بازی اندروید Star Pirates Mobile

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 98/12/12
نقد و بررسی بازی اندروید Star Pirates Mobileبازی‌های MMO، که در آن تعداد بسیاری از بازیکن‌ها همزمان به تجربه بازی می‌پردازند، جایگاه محکمی در پلتفرم موبایل پیدا کرده‌اند. استودیو Snakehead Games با ترکیب این سبک با سبک نقش آفرینی، بازی Star Pirates را توسعه داده است. این بازی در اصل یک بازی رایگان مبتنی بر وب و در داخل مرورگر قابل اجرا است. اخیرا این استودیو بازی را برای اندروید نیز عرضه کرده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به بازی اندروید Star Pirates Mobile داشته باشیم.

با شنیدن نام بازی‌های نقش آفرینی چند نفره یا MMORPG برای موبایل، بازی‌هایی با گرافیک کنسولی و حجیم در ذهنمان تداعی می‌شود، بازی‌هایی با دنیای عظیم و پرجزییات برای گشت و گذار و روایت داستانی پیچیده. بازی Star Pirates Mobile یک بازی بسیار کم حجم و با گرافیک مینیمال است که المان‌هایی از سبک نقش آفرینی و آنلاین MMO در آن دیده می‌شود. بازی داستان خاصی برای ارائه ندارد و سازندگان تنها یک روایت کلیشه‌ای در توضیحات بازی آورده‌اند. در آینده‌ای نه چندان دور زمین در اثر برخورد با یک ستاره، نابود شده است و انسان‌ها به‌ناچار برای ادامه زندگی به فضا رفته‌اند. دنیای بازی در دیگر سیاره‌های منظومه شمسی جریان دارد. قبل از ورود به صفحه بازی، باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. با ورود به بازی هدایت یک سفینه فضایی در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود. بازیکنان با ‌جست‌وجو و کاوش در فضا و حمله به سایر سفینه‌ها، پول، مهمات و آیتم‌های مختلف به دست می‌آورند و آن را برای ارتقای سفینه خود صرف می‌کنند. کشتی فضایی بازیکن، دارای نوار سوخت و نوار انرژی است که برای مسافرت بین ایستگاه‌های فضایی مختلف و حمله به سایر سفینه‌ها استفاده می‌شود.
نقد و بررسی بازی اندروید Star Pirates Mobile
نبردهای فضایی به‌طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. حالت اول که بخش اصلی بازی را تشکیل می‌دهد، رقابت با سایر بازیکن‌ها (PvP) است. در طول این نبردها بازیکن با جست‌وجوی حریف به سفینه دیگر بازیکن‌ها حمله می‌کند. با انتخاب حریف خود و شروع حمله درصدی از نوار انرژی کشتی کم می‌شود. باید به این مورد اشاره کنیم که بازیکن هیچ دخالتی در جریان مبارزات ندارد و در مدت زمان کوتاهی نتیجه نبرد مشخص می‌شود. سطح و مدل سفینه و مقدار سلامتی آن تعیین کننده نتیجه نبرد خواهد بود. در صورتی که حریفی با سطح پایین‌تر و سفینه ضعیف‌تر انتخاب کنید، به احتمال زیاد پیروز خواهید شد. در صورت پیروزی، امتیاز XP دریافت می‌کنید و لول حساب کاربری خود را افزایش می‌دهید. همچنین در صورت وجود محموله (Cargo) در سفینه دشمن، معادل آن پول دریافت خواهید کرد. در صورت شکست نیز، علاوه بر از دست دادن مقداری پول، مدت پنج دقیقه باید برای حمله بعدی صبر کنید تا سفینه به‌طور کامل تعمیر شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی های بازی های MMO نحوه تعامل با سایر بازیکنان است. در این بازی نیز یک صفحه گفتگوی جهانی وجود دارد که می‌توانید با سایر بازیکنان صحبت کنید یا آن‌ها را به عنوان دوست اضافه کنید. علاوه‌بر این می‌توانید به کمک دوستانتان یک اتحاد (Fleet) تشکیل دهید و آیتم‌های مختلف مبادله کنید.حالت دوم مبارزه با سفینه‌های کامپیوتری است (PvE) که در کمربند استروید اتفاق می‌افتند. کمربند استروید ناحیه‌ای بین سیاره مریخ و مشتری است که در آن سیارک‌هایی وجود دارند. در این قسمت می‌توانید پول بیشتری به دست آورید و از آن برای ارتقای سفینه خود استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید بین سیاره‌ها و ایستگاه‌های مختلف مسافرت کنید و آیتم‌هایی نظیر اسلحه و موتور برای فضاپیمای خود پیدا کنید. هر یک از این سفرها نیز از نوار سوخت سفینه شما کم می‌کنند. هر دو نوار سوخت و انرژی با گذشت زمان پر می‌شوند اما با مصرف استار پوینت‌ها می‌توانید سریع آن‌ها را پر کنید. استار پوینت‌ها هم با پول واقعی قابل خرید هستند. یکی دیگر از راه‌های کسب پول، شرکت در بخت‌آزمایی‌ها و شرط‌بندی است. بازیکنان می‌توانند با صرف مقداری پول شانس خود را برای دریافت جایزه‌های بزرگ امتحان کنند. همچنین جوایز روزانه نیز برای بازیکنان در نظر گرفته شده است.

هدف کلی در این بازی ارتقای سفینه و بالابردن لول حساب کاربری است. حمله به سایر سفینه‌ها، به دست آوردن غنایم و پول و صرف آن برای تقویت کردن سفینه خود، مهم‌ترین کاری است که در جریان تجربه بازی انجام می‌دهید. در نهایت این بازی به کسانی که علاقه زیادی به بازی‌های نقش آفرینی و MMO دارند، پیشنهاد می‌شود.
advertising