نقد و بررسی بازی Early Worm

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 98/11/24
نقد و بررسی بازی Early Wormبازی ایفون Early Worm جدیدترین محصول استودیو فنلاندی Oddrok Oy است که پیش از این هم بازی‌های جذابی ماننند Best Rally عرضه کرده بود و توانسته بود مخاطبان را سرگرم نگه دارد. این بار Oddrok Oy با بازی Early Worm ایده‌های جدیدی را با خود به همراه آورده است تا گیمر ها را به پشت‌‌سر گذاشتن مراحل و چالش‌های خود دعوت کند. اگر با سری بازی‌های معروف Worms آشنایی داشته باشید می‌دانید که کرم‌های جذاب بازی توانسته بودند توجه همه را به خود جلب کنند. این بار استودیو فنلاندی سعی دارد با الهام از سری محبوب Worms، تجربه‌ی جدید را به گیمرها تقدیم کند.

Early Worm داستان خطی خاصی ندارد و صرفا یک کرم گرسنه را به تصویر می‌کشد که باید در هر مرحله او را با سیب‌هایی قرمز رنگ، سیر نگه دارید! البته با اینکه داستان خاصی را در مراحل شاهد نیستیم اما بخش‌های بازی روایت جالبی دارند و در ۹ قسمت مختلف (چپتر) به گیمر‌ها نمایش داده می‌شوند. تنوع این قسمت‌ها به صورتی است که شما را تا لحظه آخر به خود جذب می‌کند. هر Chapter هم ۹ مرحله دارد که باید آن‌ها را پشت سر بگذارید. درواقع شاهد ۸۱ مرحله جذاب در بازی هستیم. پس از شروع باید قسمت آموزشی که در نظر گرفته شده است را پشت سر بگذارید.

مکانیزم گیم‌پلی بسیار راحت است و خیلی زود به آن عادت می‌کنید. درواقع باید با کشیدن کرم‌ بامزه‌ی بازی در محیط و هدایت آن به سمت خط پایان، مرحله را به اتمام برسانید. در پایان هر مرحله یک عدد سیب وجود دارد که غذای کرم‌ها است و آن‌ها به‌دنبال رسیدن به این سیب‌‎ها هستند. وظیفه شما در بازی هدایت کرم‌ها به سمت سیب‌ها و پشت سر گذاشتن مراحل بازی است. پس از اتمام هر مرحله، کرم خوش‌حال داستان نشان داده می‌شود که به سیب خود رسیده است و به سمت قسمت بعد حرکت می‌کند. همچنین با پشت سر گذاشتن هر قسمت عملکرد شما ارزیابی می‌شود و امتیازی که کسب کرده‌اید با ستاره هایی نشان داده می‌ شود. حداقل امتیاز کسب شده یک ستاره است که می‌توانید با عملکرد خوب خود در هر مرحله، سه ستاره را کسب کنید. بدون شک محیط امتیازدهی و مراحل بازی، شما را به یاد سری معروف Angry Birds می‌اندازد.
نقد و بررسی بازی Early Worm
محیط‌ قسمت‌های مختلف تنوع خوبی دارند و فضاسازی تمامی مراحل با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین هرچه به سمت جلو پیشروی می‌کنید، بخش‌های جدیدی به محیط بازی اضافه می‌شوند. مثلا پس از پشت‌سر گذاشتن قسمت‌های مقدماتی، می‌توانید خود را به دیوارها بچسبانید تا سقوط نکنید و راحت‌تر به خط پایان برسید. قسمت‌هایی قرمز رنگ هم برای گیمرها در محیط تعبیه شده است و با عبور از روی آن‌ها سرعت حرکت شما بیشتر می‌شود. به‌طور کلی این تغییرات محیطی سعی دارند درکنار اینکه هیجان و چالش‌های بازی را افزایش دهند، در پشت‌سر گذاشتن مراحل هم به شما کمک کنند.

هرچه در پشت سر گذاشتن مراحل پیشرفت کنید، چالش‌های بازی سخت‌تر می‌شود و باید از قسمت‌هایی که برای کمک به شما در محیط قرار گرفته‌اند، استفاده کنید. فضاسازی تمام مراحل به خوبی کار شده‌ است به طوری که تمامی قسمت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و پس از پشت سر گذاشتن هر مرحله و مواجه‌شدن با چالش‌های جدید، احساس تازه‌ای دارید و احساس خستگی نمی‌کنید. این تنوع پازل‌ها باعث شده‌اند تا پیشروی مراحل همواره جذاب باشند. موسیقی بازی با اینکه حالتی یکنواخت دارد و تنوع خاصی ندارد، اما ترکیب مناسبی را با فضاهای مراحل و پازل‌ها ایجاد کرده است.

Early Worm با پازل‌های جذاب و مراحل بسیار متنوع خود می‌تواند تجربه‌ی کاملی را از یک بازی سرگرم کننده ارائه دهد. اگر به حل پازل‌ها علاقه‌مند هستید و به‌دنبال یک بازی سرگرم‌کننده می‌گردید، Early Worm می‌تواند شما را حسابی سرگرم نگه دارد و به پیش‌روی مراحل خود دعوتتان کند.
advertising