قابلیت کراس پلی بر روی کنسول پلی استیشن ۴ از حالت بتا خارج شد

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 98/07/15
قابلیت کراس پلی بر روی کنسول پلی استیشن ۴ از حالت بتا خارج شدگزارشات جدید حاکی از این هستند که قابلیت کراس‌پلی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴، هم اکنون از حالت بتا خارج شده و بدین سبب احتمالا بازی‌های بیشتری بر‌روی این کنسول از قابلیت کراس‌پلی پشتیانی خواهند کرد.

سونی ابتدا سیاست عجیبی را در پیش گرفت و به دلایلی برروی عدم پشتیبانی از قابلیت کراس پلی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پافشاری می‌کرد که همین موضوع سبب شد انتقادات بسیاری به این شرکت وارد شود. اما سرانجام شرکت سونی کوتاه آمد و سال گذشته رسما قابلیت پشتیبانی از کراس پلی را در فاز بتا آغاز کرد. در حالت بتا که هم اکنون تقریبا یک سال از آغاز آن می‌گذرد، بازی‌های Fortnite ،Rocket League و Dauntless از جمله عناوینی هستند که از این قابلیت پشتیبانی کرده و بازی‌بازان می‌توانند با دیگر دوستان خود برروی سایر پلتفرم‌ها به رقابت و تجربه‌ی بازی مورد نظر بپردازند.

حال به تازگی گزارشات جدیدی منتشر شده است و این طور به نظر می‌رسد که قابلیت کراس‌پلی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ مدتی است که از حالت بتا خارح شده و این موضوع بدین معنی است که هم اکنون عناوین بیشتری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی خواهند کرد؛ به بیان ساده‌تر هر بازی که سازندگان آن این قابلیت را برای آن در نظر گرفته باشند. بازی محبوب و مورد انتظار Call of Duty: Modern Warfare یکی از همین عناوین است که در ماه جاری عرضه خواهد شد.

از طرف دیگر، شوهی یوشیدا، مدیر استودیوهای جهانی سونی، توییت‌های معناداری را در این رابطه منتشر ساخته که شایعات و گزارشات مطرح شده را قوت می‌بخشد. به نوعی شرکت سونی به سازندگان برای قرار دادن و پشتیبانی از قابلیت کراس‌پلی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ چراغ سبز نشان داده است. بر همین اساس شاید به زودی شاهد پشتیبانی عناوین بیشتری از این قابلیت برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ باشیم.
advertising