لپ تاپ برای گیم چه ویژگی و مشخصاتی باید داشته باشد

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 98/12/24
لپ تاپ برای گیم چه ویژگی و مشخصاتی باید داشته باشدلپ تاپ وسیله ای بسیار مهم برای بازی ، استفاده از شبکه های اجتماعی و کارهای علمی است. بنابراین باید سیستمی را انتخاب کنید که مطابق با نیاز و بودجه شما باشد. برای انتخاب و شناخت بهترین لپ تاپ باید به طراحی و راحتی ، کیفیت صفحه نمایش ، صفحه کلید و صفحه لمسی ، عملکرد ، عمر باتری و ... توجه کنیم. به لطف گرافیک قدرتمند، نمایشگرهای زیبا و صدای عالی، لپ تاپ های بازی، یک سرگرمی همه جانبه را در یک بسته قابل حمل فراهم می کنند. بسیاری از لپ تاپ های بازی، طراحی های شیک ، صفحه کلید با کیفیت و امکان استفاده از هدست های VR را ارائه می دهند.

کامپیوتر یا لپ تاپ برای بازی مناسب است؟


اکثر گیمرها علاقه مند هستند که روی مانیتور و صفحه نمایش بزرگ با گرافیک عالی بازی کامپیوتری انجام دهند. اما بازار فناوری لپ تاپ های بازی نیز شاهد رشد مداوم بوده است و تولید کنندگان این لپ تاپ ها نیز در تلاش هستند تا مخاطبان گیمر خود را با نوآوری هایی از نظر GPU ، وضوح نمایش، پردازنده های پر سرعت راضی نگه دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های لپ تاپ قابلیت حمل آن ها می باشد. نکته منفی دیگری که در مورد کامپیوتر وجود دارد، تعداد لوازم جانبی و سیم آن است. اجزای یک لپ تاپ در داخل ساخته شده است. هیچ فضایی برای نصب قطعات اضافی در آن وجود ندارد ، و اجزای آن ثابت هستند. به عنوان مثال ، نصب یک کارت گرافیک بزرگتر قطعاً می تواند یک مشکل باشد. بازی با کامپیوتر ، خروجی صدای خوبی را ارائه می دهد و شرایطی را فراهم می کند که خانه را به یک سالن بازی خصوصی تبدیل کنید. بیشتر لپ تاپ های بازی برای حفظ درجه حرارت باید از فن های قدرتمند برخوردار باشند و آنها اغلب صدای بلندی تولید می کنند و کیفیت صدای بازی را پایین می آورند. یک لپ تاپ بازی دو برابر بیشتر از بازی با دسکتاپ PC، هزینه خواهد داشت. برای یک لپ تاپ بازی ، باید یک صفحه کلید جداگانه خریداری کنید.

اندازه صفحه نمایش لپ تاپ


10 تا 12 اینچ: باریکترین و سبکترین نوت بوک ها دارای صفحه نمایش 10 تا 12 اینچی هستند. بسیاری از لپ تاپ های این گروه، دو برابر تبلت هستند.

13 تا 14 اینچ: بهترین امکان حمل و قابلیت استفاده را فراهم می کند. لپ تاپ های دارای صفحه نمایش 13 یا 14 اینچی معمولاً بین 3 تا 4.5 پوند وزن دارند.

15 اینچ: محبوب ترین اندازه ، لپ تاپ های 15 اینچی ارزان هستند.

17 تا 18 اینچ: اگر تمام روز از لپ تاپ خود استفاده می کنید، یک سیستم 17 یا 18 اینچی همه چیزهایی را که برای کار و بازی لازم دارید فراهم می کند. بسیاری از نوت بوک های بازی در این دسته قرار دارند.

ویژگی هایی برای خرید لپ تاپ بازی


برای خرید و انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ 2019 ، باید چند ویژگی مهم را در نظر داشته باشید. در این مقاله لیستی از این ویژگی ها را ذکر کرده ایم.

GPU خوب


بیشتر بازی ها وابسته به GPU هستند و شما نمی توانید این مورد را در لپ تاپ به روز کنید. یک پردازنده گرافیکی خوب باعث می شود که لپ تاپ مدت چند سال برای یک گیمر، قابل استفاده باشد.

بروزرسانی


بسیاری لپ تاپ های بازی ، به شما امکانی می دهند تا رم و فضای ذخیره سازی خود را به روز کنید.

وضوح تصویر


سریعترین نمایشگرهای 144Hz ، وضوح تصویر 1920x1080 را ارائه می دهند. بنابراین صفحه نمایش 4K کندتر خواهد بود.
لپ تاپ برای گیم چه ویژگی و مشخصاتی باید داشته باشد

صفحه کلید خوب


برای بازی و کنترل آن، نیاز به صفحه کلید نرم و راحت دارید.

عمر باتری


بسیاری از نوت بوک های بازی، نیاز به 8 ساعت شارژ دارند، تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

CPU


بسته به هزینه ای که برای خرید لپ تاپ می خواهید داشته باشید ، می توانید یک CPU بسیار قدرتمند Core i7 را انتخاب کنید. می توانید لپ تاپ هایی با CPU دسک تاپ پیدا کنید. اکثر بازی ها بیشتر از یک پردازنده گرافیکی نیاز دارند. حافظه در بسیاری از لپ تاپ های بازی قابل ارتقا است. 8 گیگابایت همان مقدار رمی است که حتی برای کارهای متوسط توصیه می شود. به طور مثال برای بهبود مهارت برنامه نویسی، لپ تاپی با این مقدار حافظه می تواند کافی باشد و نیاز به سریع ترین کارت گرافیکی نمی باشد. در صورت امکان ، برای رایانه بازی باید به دنبال 16 گیگ رم باشید. لپ تاپ های بازی معمولاً با کارت گرافیک GTX 1050 یا 1050 Ti و 8 گیگابایت رم ارائه می شود. کارت گرافیکی GTX 1060 یا بالاتر ، با 16 گیگابایت رم ارائه می شوند.

ذخیره سازی: هارد دیسک یا SSD؟


برخی از لپ تاپ های بازی تنها با یک هارد دیسک (معمولاً 1 ترابایت) همراه هستند ، اما اکثر نوت بوک های بازی دارای یک SSD کوچک به عنوان یک درایو بوت هستند. استفاده یک SDD 128 گیگابایتی و HDT 1TB در کنار هم معمول نیست. اگر بیشتر بصورت آنلاین بازی می کنید و قصد دارید چند برگه مرورگر را به طور همزمان باز کنید و چندین بخش متحرک را مدیریت کنید ، به حداقل 16 گیگابایت رم اضافی احتیاج دارید. در نوت بوک های بازی حافظه قابل ارتقا است. بنابراین اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید ، می توانید از یک HDD 2TB یا بزرگتر استفاده کنید.

صدا


سالها پیش ، بلندگوهای لپ تاپ قطعات ضعیفی بودند. اما این روزها ، اکثر لپ تاپ های بازی سطح بالا، صدای عالی ارائه می دهند. هیجان بازی برای گیمرها بدون صدای قوی، ناقص است. تنها با بلندگوی لپ تاپ نمی توان صدای بلند و قوی شنید. برخی از مدل ها امکانی را فراهم کرده اند که یک بلندگو 2.1 باس را در زیر شاسی تنظیم کنید.

معرفی لپ تاپ


هر مارک لپ تاپ گیمینگ دارای ویژگی منحصر به فردی می باشد. برخی از این لپ تاپ ها دارای طراحی سخت افزاری خاص هستند و برخی دیگر روی نرم افزارهای سفارشی، متمرکز شده اند.

لیستی از بهترین لپ تاپ های بازی


- Alienware m17 R2
- Alienware Area 51m
- Acer Nitro 5
- Asus ROG Mothership
- Dell G3 15
- HP Omen 17 (2019)
- Acer Predator Triton 500
- Razer Blade Pro 17
- MSI GS65 Stealth Thin
- Acer Nitro 5 Spin
- Razer Blade 15
- Alienware m15 OLED
- Gigabyte Aero 17 HDR
- MSI GT76 Titan

بهترین لپ تاپ ها با ویژگی خاص آنها معرفی شد. یکی از نکات مهمی که برای خرید هر لپ تاپ باید در نظر گرفت، مطالعه تجربه خریداران آن برند و سنجش رضایت آنها از ویژگی های مختلف اعم از :کارت گرافیک، CPU و تست انوع بازی ها و نتیجه نحوه پاسخگویی و کارایی کانفیگ لپ تاپ ها می باشد.
advertising