اخطار مایکروسافت به کاربران ویندوز 7 پشتیبانی رو به اتمام است

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/12/22
اخطار مایکروسافت به کاربران ویندوز 7 پشتیبانی رو به اتمام استمایکروسافت از چند ماه قبل خبر از پایان پشتیبانی ویندوز 7 در سال 2020 داده بود. قرار است این موضوع با نمایش اعلان هایی به اطلاع کاربران برسد.بر اساس اعلام مایکروسافت از 14 ژانویه 2020 (24 دی 1398) به پشتیبانی رایگان از ویندوز 7 پایان می دهد. پس از این تاریخ، آپدیت های امنیتی این نسخه تنها به کاربرانی ارائه می شود که هزینه ای اضافه را پرداخت کنند. آپدیت های پولی هم البته احتمالاً تا سال 2023 ارائه خواهند شد. به این ترتیب در صورتی که قادر به دریافت به روز رسانی های امنیتی نباشید، مسئولیت امنیت کامپیوتر به عهده خودتان است.

مایکروسافت قصد دارد کاربران ویندوز 7 را به آپدیت به ویندوز 10 ترغیب کند. به این ترتیب پاپ آپ هایی را به کاربران نمایش می دهد تا آنها را از پایان یافتن زمان پشتیبانی آگاه و در عین حال پیشنهاد ارتقا را یاد آوری کند.

قطعاً هیچ کس از این پاپ آپ های آزار دهنده روی محیط دسکتاپ خوشش نمی آید. به همین دلیل مایکرسافت وعده داده که این موارد چندان هم سر زده نخواهند بود و کاربران می توانند آنها را مسدود کنند. بر اساس آخرین گزارش مایکروسافت این اعلان قرار است از ماه آتی میلادی (میانه فروردین ماه) و در طول سال 2019، به تعداد انگشت شمار نمایش داده شود.

بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده بود، ویندز 10 بالاخره در ماه دسامبر موفق شد بر محبوبیت ویندوز 7 غلبه کند و اندکی پیشی بگیرد. عجیب تر اینکه حتی بر اساس گزارشی دیگر ویندوز 7 در ماه ژانویه موفق شده بود کاربران جدیدی را جلب کند و میزان کاربران خود را به 37.19 درصد برساند.

مایکروسافت تلاش می کند افراد بیشتری را از سمت نسخه های قدیمی تر به ویندوز 10 جذب کند. در سال های اخیر هم این شرکت تلاش کرده بود با پیشنهاد به روز رسانی رایگان به ویندوز 10 به این هدف برسد، البته اکنون تاریخ این پیشنهاد به اتمام رسیده است. به این ترتیب کاربرانی که قصد به روز رسانی دارند باید هزینه نسخه جدید را بپردازند.
advertising