گربه اسفینکس زشت ترین گربه

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/03/19
گربه اسفینکس زشت ترین گربهربه اسفینکسِ بی مو حاصل جهشی طبیعی ست که در دنیای گربه ها این جهش ها امری غیر عادی نیست . اولین گربه بی موی شناخته شده در قرن پیش ظاهر شده بود که البته بی شک قبل از آن هم در طول تاریخ وجود داشته اند . گربه ای که امروزه به نام اسفینکس می شناسیم حاصل زادگیری گربه های بی مو با نژاد گربه رِکس در اواخر دهه 70 میلادی ست .
گربه اسفینکس زشت ترین گربه

ظاهر گربه اسفینکس


گربه اسفینکس بجای خز ، پوششی جیر مانند دارد که باعث نرم و گرم بودن این موجود دوست داشتنی می شود . امکان ندارد لحظه ای او را از آغوش خود دور کنید ، مخصوصا در هوای سرد . اسفینکس گربه ایست با اندازه متوسط ، صورت و بدن چروکیده و گوش هایی مانند دیش ماهواره . حدودا 5/4 کیلوگرم ( و در ماده ها حتی کمتر ) وزن دارد . اسفینکس ها با اینکه خزی ندارند اما تقریبا به همه رنگ و مدل یافت می شوند : رنگ های یکدست ، لکه ای ، بایکالر ، پوینت کالر و حتی خال خالی .
اسفینکس از پنجه هاش مانند انگشت استفاده می کند تا هر چیزی که توجهش را جلب میکند مورد بررسی قرار دهد . صورت چین و چروکش ، گوش های بزرگ و چشمان لیمو شکلش او را شبیه یک فضاییِ خردمندِ مهربان می کند و با شکم گرد و قلنبه اش اینطور به چشم می نماید که انگار به تازگی غذایی چرب و چیلی به او رسیده .

آیا اسفینکس هیپو آلرژیک است ؟


احتمالا شنیده اید که اسفینکس بخاطر نداشتن هیچ گونه مویی ، هیپوآلرژیک است اما در حقیقت این موضوع صحت ندارد . آلرژی نه فقط بوسیله مو ، بلکه با شوره و سلول های مرده پوست که همه ی گربه ها ( و حتی انسان ها ) میریزند ایجاد یا تشدید می شود . هیچ شواهد علمی برای اثبات هیپوآرژیک بودن هیچ نژاد یا پیوندی وجود ندارد . صرفا برخی انسان های آلرژیک به برخی نژاد ها یا پیوندها واکنش کمتری نشان می دهند ، اما هیچ پرورش دهنده ای نمی تواند تضمین کند که گربه هایش هیپوآلرژیک اند . اگر سابقه آلرژی به حیوانات را دارید قبل از اینکه متحمل هزینه گزاف سرپرستی این نژاد خارق العاده شوید مقداری از روغن بدن این گربه را بر روی پوست خود تست کنید تا از واکنش بدن خود مطلع شوید .
اسفینکس مناسب هر خانه ایست که در آن دوست داشته شود و مورد توجه قرار گیرد و به او رسیدگی شود . او را فقط داخل خانه نگه دارید و از ماشین و بیماری های قابل انتقال دیگر گربه ها و حیوانات دور نگه دارید .
advertising