علت و نشانه های افسردگی در حیوانات خانگی

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/01/20
علت و نشانه های افسردگی در حیوانات خانگی

شناسایی نشانه های افسردگی حیوانات خانگی


سگ ها و گربه ها می توانند در هر مرحله از زندگی خود به افسردگی حیوانات خانگی دچار شوند. آیا علاوه بر سلامت فیزیکی، اقدامات مناسبی برای اطمینان از سلامت روانی حیوان خانگی خود در نظر دارید؟
هرچند که دامپزشکان، دست کم بر اساس مطالعات بالینی، هنوز در مورد افسردگی حیوانات خانگی به نتیجه ای قطعی نرسیده اند ولی برخی بر این باورند که افسردگی واقعاً می تواند در حیوانات رخ دهد. علی رغم عدم وجود اطلاعات علمی کافی، صاحبان حیوانات خانگی به خوبی از این مسئله آگاه هستند که حیوانات آنها دارای شخصیت های منحصربه فردی هستند، به طوری که احساس خستگی، افسردگی، تنهایی، و حتی غم و اندوه در هنگام فوت مشاهده شده است.
علت و نشانه های افسردگی در حیوانات خانگی

گربه ها و افسردگی ناشی از استرس


بسیاری از افراد معمولاً تصور می کنند که گربه ها گوشه گیر هستند، ولی این حیوانات هرگاه زیاد مورد توجه قرار نگیرند یا محیط پیرامون آنها دستخوش تغییر شود، واقعاً استرس را تجربه می کنند. رفتار گربه ها پس از قرار گرفتن در شرایط استرس زا، مانند جابجایی یا ورود یک حیوان خانگی جدید به خانه، تغییر می کند و حتی ممکن است از ظرف خاک خود نیز استفاده نکند.

نشانه های افسردگی در حیوانات


همچنین خوابیدن بیش از حد معمول، فعالیت کمتر، پنهان شدن، کاهش اشتها، عدم نظافت مناسب، پرخاشگری، و پرسه زدن در خانه همراه با سروصدای بیش از حد معمول می تواند نشانه های افسردگی در گربه ها باشد.شناخت رفتار طبیعی روزمره گربه ها به شما کمک خواهد کرد که شرایطی که حتی باعث ایجاد جزئی ترین تغییرات می شوند که می توانند به افسردگی حیوانات خانگی منجر گردند را به دقت مشخص نموده و بنابراین می توانید اقداماتی برای خنثی سازی این واکنش ها در موقع مناسب اتخاذ نمایید.

حفظ یک محیط فاقد استرس و گذراندن زمان با حیوان خانگی


برای جلوگیری از افسردگی حیوانات خانگی تحت هر شرایطی سعی کنید که محیطی عاری از استرس برای حیوان خانگی خود فراهم نمایید.
اگر بچه ها معمولاً بسیار پرسروصدا و فعال هستند مطمئن شوید که حیوان خانگی شما محیطی آرام برای پناه بردن به آن در اختیار دارد.
همواره بخشی از وقت خود را برای تنظیم برنامهای مشخص جهت تغذیه منظم، و تفریح و بازی کافی با حیوان خود اختصاص دهید.
advertising