رفتار عجیب و غریب گربه ها

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/01/18
رفتار عجیب و غریب گربه هادر طول تاریخ ، گربه ها همزمان شکارچیان انفرادی حیوانات کوچکتر و طعمه‌هایی برای گوشتخواران بزرگتر بوده‌اند. به عنوان شکارچی و شکار شوند، بقا گونه آنها بسته به رفتارهای غریزی حیاتی بوده که امروزه ما شاهدشان در گربه‌های وحشی و اهلی هستیم. در حالی که حرکات گربه سانانه‌ی «گریزمو» گربه خانگی‌تان شاید شما را بهت زده کند، در حیات وحش، همان رفتارها که برای میلیون‌ها سال رفتار طبیعی گربه‌ها بوده است، گریزمو را به اَبَرگُربه تبدیل می‌کند.
با ساختار عضلاتی منحصر بفرد و توانایی که در حفظ تعادل دارند، گربه‌ها قادرند به بالاترین نقطه برای حفظ قلمرو خود صعود کنند و در طبیعت شکار خود را بیابند. امروزه گریزمو(گربه خانگی) نیازی به مهارت برای پیدا کردن و شکار کردن غذایی که در کاسه‌اش هست، ندارد، اما بطور غریزی، به بالای قفسه کتابها در اتاق نشیمن نگاه کردن دقیقا چیزی است که او برای انجام آن تکامل یافته است.
به عنوان شکارچی وحشی، گربه‌ها فرصت طلبند و هر شکار دردسترسی را شکار می‌کنند. چون بیشتر شکارهای گربه موجوداتی کوچکند، گربه‌ها در طبیعت نیاز دارند وعده‌های زیادی در روز غذا بخورند، و از خرامیدن، هوشیار بودن، کشتن، خوردن استفاده می‌کنند تا تغذیه شوند. و به همین دلیل هست که گریزمو ترجیح می‌دهد که دنبال یک اسباب بازی باشد وعده‌های غذایی کوچکی را در طول روز و شب بخورد. همچنین، شکارهای کوچک تمایل دارند که در فضاهای کوچکی در محیط‌شان پنهان شوند، پس یک توضیح برای گرایش گریزمو برای رسیدن به ظرف غذا و باز کردن آن این هست که او با همان حس کنجکاوی که به گونه‌ او برای میلیون‌ها سال قبل کمک کرده وادار به انجام آن می‌شود.
رفتار عجیب و غریب گربه ها
به عنوان حیوان صید شدنی بودند اما طوری تکامل یافته‌اند که گرفتار نشوند، و در طبیعت، گربه‌ها در دوری از شکارچیان موفق‌ترین بوده‌اند. بنابراین، امروز در خانه‌تان، گریزمو متخصص در چپیدن در یک جای کوچک و پیدا کردن و پنهان شدن در جاهای غیر متعارف هست. همچنین توضیح می‌دهد چرا او یک جعبه تمیز کوچک بدون بو را ترجیح می‌دهد. احتمال کمی دارد که محل اقامت او را شکارچی دیگری با بو کشیدن در اطراف او بگیرد.
با توجه به همه چیزهایی که در مورد گربه‌ها می‌دانیم، به نظر می‌رسد که یکی از رفتارهای غالب آنها هنوز هم یکی از مرموزترین‌هاست. ممکن هست که گربه‌ها به دلایل مختلف خرخر کنند، مانند شادی، اضطراب، و گرسنگی. اما عحیب آنکه، فرکانس خُرخُر آنها، بین ۲۵ تا ۱۵۰ هرتز هست، که در محدود‌ه ای هست که می‌تواند محرکی برای بازسازی بافتهای بدن آنها باشد. بنابراین در حالی که خرخر او در موقع خواب بهترین همدم خواب اوست، ممکن هست که خرخر اش عضلات و استخوانهای او را التیام ببخشد، و حتی ممکن هست برای شما نیز التیام بخش باشد.
advertising