چگونگی رفتار با حیوانات خانگی و اهلی

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/01/16
چگونگی رفتار با حیوانات خانگی و اهلی

حیوانات اهلی و چگونگی رفتار با آن ها


اگر حیوان خانگی دارید می دانید که می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. مثل تماشای شنای ماهی کوچک داخل تنگ شیشه ای ، سگی که توپی در دهان خود گرفته ، نوازش تن سرد و زبر مارمولک و یا اجرای طرحی برای سرگرمی یک همستر. بچه هایی که بیشتر علاقه دارند در محیطی بیرون از خانه باشند می دانند که تماشا کردن پرنده مورد علاقه شان چقدر جالب است.
حیوانات سرگرم کننده اند اما نکته حائز اهمیت آن است که این حیوانات سلامت و امنیت شما را نباید به خطر بیندازند. با حیوانات چه خانگی ، چه حیوانات خیابانی باید رفتاری مهربانانه داشت اما این کار بستگی به شرایط و نوع حیوان دارد. دور بودن از حیوانات وحشی باعث می شود که هم شما در امان باشید و هم اینکه آنان احساس خطر نکنند.
چگونگی رفتار با حیوانات خانگی و اهلی

پنجه انداختن و گاز گرفتن حیوانات


اگر حیوانی شما را گاز گرفت یا چنگ انداخت این موضوع را با بزرگترها در میان بگذارید تا اگر ضرورت داشت شما را به پزشک نشان دهند.
در مورد حیوانی که به شما آسیب رسانده هر چه می دانید بگویید. اگر توسط حیوانی وحشی مجروح شدید محلی که آن را دیدید را اطلاع دهید.
قدم نهادن به دنیای بیرون می تواند بدین معنا باشد که دنیا پر از حیوانات تماشایی است از سنجابی روی درخت گرفته تا پرنده ای که در حال پرواز کردن است. در برخی از نقاط بچه ها ممکن است مار ، خفاشان سیاه ، یا حتی موشهای صحرایی ببینند و همچنین راکونها ، راسوها و سایر حیوانات اهلی را که شبها بیرون می آیند نباید فراموش کرد.

قانونی که برای محیط بیرون از خانه وجود دارد بسیار ساده است:
به حیوانات دست نزنید و نزدیک آنان نشوید گرچه به ظاهر آرام و زیبا اند، اما آنها را تنها بگذارید. این حیوانات مثل حیوانات اهلی نیستند ممکن است اگر نزدیکشان شوید به شما حمله کنند و یا گاز بگیرند و یا هار باشند. به حیوانات وحشی غذا ندهید، مانعی ندارد که این کار را برای پرنده ها انجام دهید اما حیوانات وحشی حتی گرسنه هم باشند، نباید به آنان غذا داد. بهتر است این حیوانات وحشی را از طریق برنامه های تلویزیون ، اینترنت ، یا در کتابها تماشا کرد.
advertising