معمای فکری حدس زدن نام قاتل

خواندنیطنز و معما

- 98/04/30
معمای فکری حدس زدن نام قاتلشـما باید اسم قربانی و قاتل را حدس بزنید.
در این جا پنج مرد وجوددارد و سرنخ هاي موجود بـه این شرح هستند: یکی از این مردان، بـه یکی از پنج نفر دیگر شلیک کرد و وی را کشت. دَن دیروز بـه همراه یکی مردان از بی گناه این جمع دریک مسابقه ي ماراتن در شهر نیویورک شرکت کرد. مایک قبل از نقل مکان بـه شهر، کشاورز بود.
جِف یک مشاور درجه یک در امور کامپیوتری اسـت و قصد دارد هفته ي اینده کامپیوتر جدید بِن را برایش نصب کند. قاتل ماه پیش یک پایش را از دست داد. بِن نخستین بار شش ماه قبل با جک آشنا شد. جک از زمان وقوع این جنایت، گوشه نشین شده اسـت. دَن قبلاً الکل زیاد مصرف میکرد. بِن و جِف آخرین کامپیوترهایشان را خودشان نصب کردند. قاتل، برادر جک اسـت. انها در شهر سیاتل بزرگ شدند.
حال بگویید قاتل کیست؟

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

پاسخ معمای فکری حدس زدن نام قاتل:


جِف قاتل مایک اسـت. اما از کجا باید این را بفهمیم؟ جک قاتل نیست، چون برادر قاتل اسـت. دَن قاتل نیست چون در ماراتن شرکت کرده، در حالی‌کـه قاتل بتازگی یک پایش قطع شده. بِن قاتل نیست چون تازه با جک آشنا شده، در حالیکه جک و قاتل باهم بزرگ شدند.
مـا میدانیم کـه جِف هنوز زنده اسـت چون می‌خواهد کامپیوتر جدید بِن را هفته ي دیگر برایش نصب کند. مایک با جک بزرگ نشده. اگر جک، دَن، بِن و جِف هنوز زنده هستند، پس مایک مرده اسـت. تنها نتیجه اي کـه میتوان گرفت این اسـت کـه جِف قاتل بوده اسـت.
advertising