رمان زیبا و جذاب سهره طلایی اثر دانا تارت

خواندنیکتاب و رمان

- 97/12/19
رمان زیبا و جذاب سهره طلایی اثر دانا تارت

نویسنده رمان سهره طلایی


رمان سهره طلایی اثر دانا تارت نویسنده آمریکایی می . این کتاب سه ماه جایگاه پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز را داشت و برنده‌ی جایزه‌های «پولیتزر» در سال 2014 (Pulitzer)، جایزه‌ی ادبی «اودی» (Audie) در سال 2014 و نامزد جایزه‌ی ملی منتقدان کتاب در سال 2013 ، جایزه‌ی ادبیات زنان در سال 2014 ، و مدال ادبیات داستان «اندرو کارنگی» (Andrew Carnegie) در سال 2013 شده است. ویژگی ممتاز این رمان تالیف آن با نگاهی فلسفی است که باعث می‌شود مخاطب این رمان در طول داستان به طور دائم مرز واقعیت و خیال، گذشته و حال را طی کند.

مترجم و انتشارات رمان سهره طلایی


مترجم این کتاب جذاب مریم مفتاحی می باشد و این اثر توسط انتشارات قطره به چاپ رسیده است.

خلاصه رمان سهره طلایی


داستان با تئو شروع می‌شود؛ تئودور دکر، پسری سیزده ساله از نیویورک که به‌طرزی معجزه‌آسا از تصادفی جان سالم به‌در می‌برد. ولی مادرش در این تصادف جان خود را ازدست می‌دهد. چون پدرش او را تنها گذاشته، تئو مجبور می‌شود به خانه‌ی یکی از دوستان ثروتمند خود برود.
تئو در خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند کاملا گیج شده است، در مدرسه هم‌کلاسی‌ها نمی‌دانند چطور با او حرف بزنند، دلش برای مادرش خیلی تنگ شده و مهم‌تر از همه، به یک چیز که او را به‌یاد مادرش می‌اندازد، پناه برده‌ است: یک نقاشی اسرارآمیز و مسحورکننده که درنهایت او را به دنیای زیرزمینی هنر می‌کشاند.
تئو بزرگ می‌شود. هرروز بین راهروهای پیچ‌در‌پیچ و خاک‌گرفته‌ی یک عتیقه‌فروشی که در آن کار می‌کند، این‌طرف و آن‌طرف می‌رود. در ادامه داستان عاشق می‌شود و در مرکز یک جمع خاص و خطرناک قرار می‌گیرد.
advertising