رمان تاریخی دزیره شاهکار آن ماری سلینکو

خواندنیکتاب و رمان

- 97/08/03
رمان تاریخی دزیره شاهکار آن ماری سلینکورمان ‌های تاریخی همیشه طرفدار خاص خود را داشته ‌اند. عمدتا مردم اهل کتاب تمایل دارند داستان ‌هایی درباره‌ ی تاریخ همه جای دنیا بخوانند، به همین دلیل ، ژانر رمان تاریخی، رمان عاشقانه-تاریخی نیز متولد شد؛ رمانی که در بستری از واقعیت‌ های تاریخی یک کشور یا یک قوم، داستانی عاشقانه هم روایت می‌ کند. داستان تاریخی یک ژانر ادبی است که در آن قصه در یک محیط واقعی طرح می ‌شود. “دزیره” یکی از پرفروش ‌ترین کتاب‌ های این دسته از ادبیات است با چاشنی ادبیاتی عاشقانه.

کتاب دزیره رمانی بسیار جذاب و تاریخی اثر آن ماری سلینکو، برگرفته از وقایع و رویدادهای نیمه دوم قرن هجدهم و عصر ناپلئون است. قهرمان اصلی این رمان بزرگ برناردین اوژنی دزیره است. دزیره کلاری ملقب به دزیدریا، ملکه سوئد و نروژ دختر آقای فرانسیس کلاری تاجر ابریشم و اهل مارسی بود.دزیره در سال 1794 با ناپلئون بناپارت نامزد شد، اما دو سال بعد ناپلئون نامزدی خود را با او به هم زد و در هشتم مارس 1796 با ژوزفین دوبوهارنه ازدواج کرد. هنگامی که دزیره از این موضوع اطلاع یافت به ناپلئون نوشت که: تو زندگی مرا به سوی بدبختی سوق دادی و من هنوز ناتوان از فراموش کردن توام. اما دزیره چندی بعد با ژنرال ژان باتیست برنادوت ازدواج کرد. ژنرال برنادوت فردی بود مدیر، با تجربه و کار آزموده، او جنگ های پیروزمندانه و افتخار آمیزی انجام داد و به خاطر خوشنامی خود از طرف مجلس ملی سوئد به ولایت عهدی آن کشور برگزیده شد و سپس در سال 1810 رسما پادشاه آن کشور گردید و ...

در هر حال داستان پر است از لحظات امید و ناامیدی. ناامیدی برای از دست دادن چیزی و امید برای به دست آوردن چیزی بزرگ تر. از آن گذشته جذابیت این کتاب هم در همین است که شما هم درباره تاریخ انقلاب فرانسه و سلطنت ناپلئون و هم درباره‌ ی بازی ‌های سیاسی که دزیره را بین آن ها و عشقش و زندگی زناشویی ‌اش گیر انداخته، اطلاعات کسب می‌ کنید.
advertising