زندگی نامه هنری میلر نویسنده معروف آمریکایی

خواندنیزندگی نامه

- 98/03/15
زندگی نامه هنری میلر نویسنده معروف آمریکاییهنری میلر در 22دسامبر1891 از پدر و مادری آلمانی-آمریکایی از طبقهٔ کارگر در منهتن نیویورک متولد شد. پدرش «هانریش میلر» خیاط بود.

تحصیلات هنری میلر


هنری تحصیلات ابتدایی خود را تا پایان دبیرستان در بروکلین گذراند. در دوران تحصیل از دانش آموزان خوب مدرسه بود. سپس به کالجی در شهر نیویورک رفت اما پس از دو ماه دانشگاه را رها کرد.
زندگی نامه هنری میلر نویسنده معروف آمریکایی

زندگی خصوصی هنری میلر


وی مدت کوتاهی در کارخانه سیمان مشغول به کار شد و در سال 1913 برای کار به خیاطی پدر رفت که آن روزها مردی دائم‌الخمر بود. در سال 1917با «بئاتریس سیلواس ویکنس» که پیانیستی آماتور بود ازدواج کرد و خیلی زود پدر شد. در خلال سال‌های 1920 تا 1924 میلر در شرکت تلگراف «وسترن یونیون» مشغول به کار شد و پس از مدت کوتاهی خانواده خود را رها کرد و با یکی از رقاصه‌های برادوی هم‌خانه شد و او بود که بیش از هر کس دیگری «میلر» را برای نوشتن تشویق و ترغیب می کرد. این رابطه، الهام‌بخش میلر در نوشتن رمان‌های آغازینش «خروس دیوانه» و «تب» شد که در همان سال‌ها به چاپ رسید. در همان سال‌ها مقاله‌ها و داستان‌های کوتاه متعددی از او در مجلات چاپ می‌شد.
اما شروع نویسندگی جدی هنری میلر در سال 1930 بود که به پاریس نقل مکان کرد. در آنجا دیری نگذشت که با اورکت زیتونی و کلاه خاکستری و لبان برجسته‌اش برای همه به شخصیتی آشنا بدل شد. در آن سال‌ها در فقر شدید به سر می برد. با نویسنده‌ای اتریشی به نام آلفرد پرلس آشنا شد که اجاره خانه و صورتحساب‌های رستوران میلر را حساب می کرد. آنائیس نین هم یک سال بعد با هنری میلر آشنا شد و در حد خود از او حمایت مالی به عمل آورد. اولین آثار او به دست انتشارات اوبلیسک به چاپ رسید که مدیریت آن را جک کاهن، یک نویسندهٔ سابق برعهده داشت.
در این دوران میلر به شدت تحت تاثیر سوررئالیسم قرار گرفت، و اولین اثر مشهور خود را به نام « مدار رأس‌السرطان به چاپ رسانید که تصویری زنده و گویا از شیوه‌ای از زندگی درپاریس و نیویورک ارائه می‌کرد. این آثار بیش از سه دهه در آمریکا با ممنوعیت چاپ و انتشار مواجه بودند تا آنکه دادگاه عالی کشور با صدور حکمی در مورد آثار ادبی، این ممنوعیت را برطرف کرد. از دیگر آثار میلر در این دوران می‌توان از «بهار سیاه» به سال 1936و «هیولای ماروسی» به سال 1941 نیز نام برد.

آثارهنری میلر


نکسوس / مکس / پیکرهٔ ماروسی /مدار رأس‌السرطان /کابوس تهویه‌شده / روزهای آرام کلیچی / عصر آدمکش‌ها /شیطان در بهشت / ادبیات مرده‌است / آرامش در تبعید / صدای سقوط

درگذشت هنری میلر


با شروع جنگ جهانی دوم، هنری میلر به آمریکا بازگشت. در سن 48 سالگی دچار احساس ناکامی و افسردگی شدیدی بود و کار خود به عنوان یک نویسنده را تمام شده می‌دید. از سال 1942در ساحل کالیفرنیا سکنی گزید. در همان سال‌ها با «جانینا مارتالپسکا» ازدواج کرد که سی سال از او جوان تر بود و فلسفه می خواند. این بار نیز زندگی مشترک میلر بیش از هفت سال دوام نیاورد. او در سال 1957به ریاست مؤسسه ملی ادب و هنر برگزیده شد و سفرهای متعددی به اروپا انجام داد. او که از جوانی به نقاشی علاقه‌مند شده بود آن روزها به نقاشی آبرنگ روی آورد و تا آخرین روزهای عمر به نقاشی ادامه داد. هنری میلر در 7 ژوئن1980 در 88 سالگی دیده از جهان فروبست.
advertising