بیوگرافی هادی منتظری آهنگ ساز کرمانشاهی و نوازنده کمانچه و ویلن

خواندنیزندگی نامه

- 97/12/16
بیوگرافی هادی منتظری آهنگ ساز کرمانشاهی و نوازنده کمانچه و ویلنهادی منتظری زادهٔ ۱۳۳۴ کرمانشاه آهنگساز و نوازنده کمانچه و ویلن اهل ایران است.اوبه واسطهٔ علاقه‌ای که به موسیقی ایرانی داشت از همان اوایل کودکی هر جا که صدایی یا نوایی از موسیقی سنتی ایران به گوشش می‌رسید بی‌اختیار بدان سو کشیده می‌شد و به آن نوا گوش می‌سپرد

آغاز کار هنری هادی منتظری


تا اینکه توانست ویولنی را برای خودش تهیه کند و نزد نوازنده‌ای به نام محمود مرآتی شروع به فراگیری موسیقی نمود؛ و سال‌ها ویلن نوازی را ادامه داد.وی پس از آشنایی با محمدرضا لطفی به پیشنهاد او در کنار نواختن ویلن ساز کمانچه را فرا می‌گیرد و با کمک مجتبی میرزاده ساز کمانچه‌ای برای خود تهیه می‌کند و از آن پس در اکثر محافل هنری و اجراهای زنده، کمانچه می‌نوازد و ویلن نوازی‌هایش کم و محدود به ضبط در استودیو می‌شود به‌ طوری‌که وی را عمدتاً نوازنده کمانچه می‌دانند.
بیوگرافی هادی منتظری آهنگ ساز کرمانشاهی و نوازنده کمانچه و ویلن

تحصیلات هادی منتظری


منتظری پس از دریافت دیپلم به دانشکده هنرهای زیبا راه می‌یابد و در رشته موسیقی سنتی ایران به ‌طور علمی و عملی مشغول تحصیل می‌گردد و از وجود استادانی چون نورعلی خان برومند، جواد معروفی، مهدی برکشلی، محمدتقی مسعودیه، احمد پژمان، علی تجویدی، داریوش صفوت، محمدرضا لطفی، علی اصغر بهاری و محمدرضا شجریان بهره می‌گیرد و پایهٔ دانش موسیقی خود را بواسطهٔ ایشان محکم می‌کند. وی دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد است
او باوجود اینکه به عنوان نوازنده و مدرس کمانچه شناخته شده‌است، به تدریس دوره‌های عالی موسیقی ایرانی برای ساز ویلن در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی و آموزشگاه‌های موسیقی نیز مشغول می‌باشد. هادی منتظری کارمند رسمی مرکز سرود است و با صدا و سیما بعنوان نوازنده و آهنگساز همکاری می‌کند. او در طول سال‌ها فعالیت هنری خود برای شناساندن موسیقی سنتی ایران به همراه گروه‌های مختلف موسیقی به اجرا در کشورهای مختلف پرداخته‌است.

همکاران هادی منتظری


وی با خوانندگانی همچون: محمدرضا شجریان در گروه شیدا، شهرام ناظری، صدیق تعریف، هنگامه اخوان، سیما بینا، علیرضا افتخاری، حسین علیشاپور و… همکاری داشته‌است.
advertising