احادیثی از معصومین در رابطه با فضیلت شب و روز قدر

خواندنیاحادیث و روایات

- 98/03/03
احادیثی از معصومین در رابطه با فضیلت شب و روز قدر- پیامبراکرم (ص):
کسی که شب قدر را شب زنده داری کند، تا شب قدر آینده، عذاب دوزخ از او دور گردد.

- امام صادق علیه السلام:
اعمال در شب نوزدهم انجام می شود و تصویب آن در شب بیست و یکم و نفوذ آن در شب بیست و سوم انجام می گیرد و می فرمایند: هر کس در شب بیست و سوم، سوره عنکبوت و روم را بخواند به خدا سوگند اهل بهشت است.

- امام رضا علیه السلام:
در شب قدر، خداوند آنچه را که در طول یک سال آینده پیش خواهد آمد را در انواع زمینه ها تعیین می کند: زندگی یا مرگ، رزق و روزی و ... پس برای خود و نزدیکان دعا کنید.

- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) :
صحف ابراهيم در اول شب ماه رمضان نازل شده و تورات شب ششم ماه رمضان و انجيل شب سيزدهم ماه رمضان نازل شده و زبور در شب هيجدهم ماه رمضان نازل شده است و قرآن در شب بيست و سوم ماه رمضان نازل شده است.

- از امام جعفرصادق پرسیدند:چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است؟ حضرت فرمود:کار نیک در آن شب از کار در هزار ماه که در آنها شب قدر نباشد بهتر است.

- شخصی از امام محمد باقر درباره شب قدر سوال کرد. ایشان فرمودند: در آن شب ملائکه نازل می شوند و اموری که قرار است در یکسال اتفاق بیافتد و آنچه برای بندگان در آن سال مقدر می شود را بر آسمان دنیا می نویسند و تمام امور در شب قدر متوقف است بر مشیت خدا. هرچه را بخواهد جلو می اندازد و هرچه را بخواهد مؤخر می کند و این است معنای قول خدا که فرمود: «خدا محو می کند هرچه را که خواهد و ثبت می کند هر چه را که بخواهد و نزد اوست تمام‌ کتاب

- پیامبر اکرم (ص) :
ماه مبارک به شما رو آورده است و در این ماه شبی است که بر هزار شب دیگری برتری دارد و کسی که از فضیلت شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات و نیکی ها بی نصیب مانده است، و کسی محروم نمی ماند از برکات شب قدر، مگر این که کسی خود را محروم کرده است.

- امام باقر علیه‏ السلام :
هر کس شب قدر را احیا بدارد، خداوند مهربان گناهان او را می‌آمرزد.

- امام صادق علیه السلام:
قلب ماه رمضان ، شب قدر است.

- امام صادق علیه السلام:
آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آینده نوشته می شود.

- امام کاظم علیه السلام:
کسی که در شب قدر غسل کرده و تا سپیده صبح شب زنده داری کند، گناهانش آمرزیده می شود.

- حضرت امام صادق (علیه السّلام) :
صبح روز شب قدر مثل شب قدر است؛ پس عمل کن و تلاش و کوشش کن.
advertising