اهدای مدال آزادی توسط ترامپ به خواننده‌ ای که سال ها پیش مُرده است

مجلهموزیک

- 97/08/20
اهدای مدال آزادی توسط ترامپ به خواننده‌ ای که سال ها پیش مُرده استدونالد ترامپ «الویس پریسلی» را به عنوان یکی از ۷ دریافت‌کننده مدال آزادی انتخاب کرد. این خواننده و هنرپیشه آمریکایی ۴۱ سال پیش درگذشته است.
دونالد ترامپ «الویس پریسلی» را به عنوان یکی از هفت دریافت‌کننده مدال آزادی که در مراسمی در کاخ سفید برگزار می‌شود، انتخاب کرد. این مدال بالاترین نشان افتخار شهری ملی محسوب می‌شود که به اشخاصی که مشارکتی خاص در یکی از منافع ملی آمریکا نظیر صلح یا کاری فرهنگی داشته‌اند، اهدا می‌شود.
این مدال هم به هنرمندانی که در قید حیات هستند و هم آنها که در قید حیات نیستند، اهدا می‌شود. این اولین باری است که ترامپ در طول تمام دوران ریاست جمهوری‌اش مدال اهدا می‌کند. کاخ سفید در مورد انتخاب الویس پریسلی اعلام کرد: «این مدال به خاطر شناساندن فرهنگ آمریکا به میلیاردها طرفدار در سطح جهان به او اهدا می‌شود.
پریسلی در سبک موسیقی «گاسپل» «کانتری» «ریتم» و «بلوز» خالق آهنگ‌هایی با مهر و شخصیت خاص خودش بود که بیش از یک میلیارد نسخه از آهنگ‌هایش به فروش رسید. او همچنین دو سال در ارتش آمریکا خدمت کرد و علی‌رغم شهرتی که داشت به ندای کشورش برای خدمت سربازی پاسخ داد.» آخرین بار در سال ۲۰۱۶ باراک اوباما این مدال را به ۲۱ نفر از جمله «رابرت دنیرو» «اِلِن دی جِنِرز» «تام هنکس» «رابرت ردفورد» «بروس اسپرینگستین» و «سیسیلی تایسون» اهدا کرد.
advertising