فراخوان هنرمندان شهرستانی برای شرکت در هزار صدا

مجلهموزیک

- 97/11/28
فراخوان هنرمندان شهرستانی برای شرکت در هزار صدابعد از وقفه‌ای چند ماهه، برنامه مسابقه موسیقی و خوانندگی هزارصدا در چند استان آغاز خواهد شد. این خبر را آرش نصیری، بنیان‌گذار و مدیرمسئول برنامه اعلام کرده است. او دلیل تاخیر در برگزاری برنامه‌های شهرستان را نامه‌نگاری‌ها و طی کردن سلسله مراتب اداری و پیگیری برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه‌ها با همراهی اسپانسرهای محلی و کلی اعلام کرد و گفت: برای برگزاری شایسته‌تر هزارصدا در شهرستان‌ها چند تن از هنرمندان مطرح و ملی در هر منطقه پیشقدم شده‌اند و به این ترتیب، به زودی آخرین هماهنگی‌ها انجام شده و زمان دقیق اجرای برنامه در اصفهان، گلستان، گیلان، هرمزگان، مازندران، یزد و همدان اعلام خواهد شد.

بنابر این گزارش، برنامه‌های شهرستان‌ها هم در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ برگزار خواهد شد، منتها فرق اساسی آن با برنامه‌هایی که در این قریب به شش سال در پایتخت برگزار شده بود آن است که در برنامه‌های شهرستان، گروه‌های اصیل بومی هر منطقه هم در بخش موسیقی اصیل ایرانی شرکت خواهند کرد و آثارشان در کنار گروه‌های ردیف دستگاهی ایران داوری خواهد شد. نصیری این تصمیم را نتیجه مشاوره‌ با کارشناسان موسیقی عنوان کرد و گفت: موضوع مهم در این خصوص آن است که موسیقی اصیل ایرانی صرفا موسیقی محدود شهری موسوم به ردیف دستگاهی ایران نیست و موسیقی‌های اصیل و ریشه‌دار همه اقوام ایرانی هم جزو گستره بزرگ و فرهنگی موسیقی اصیل ایرانی هستند و هزارصدا در نظر دارد به سهم خود در خصوص جاانداختن این مفهوم مهم تاثیرگذار باشد.

همچنین در برخی از این شهرستان‌ها و در صورت امکان و صدور مجوز از مسئولان منطقه‌ای، بخش موسیقی پاپ هم آغاز خواهد شد و در بخش پاپ هم، خوانندگان موسیقی پاپ هر منطقه، می‌توانند با زبان آن منطقه و یا زبان رسمی کشور آثارشان را ارائه کنند و این آثار در یک برنامه مشترک اجرا و داوری خواهند شد.

بنابر آنچه پیش از این اعلام شد، هزارصدای شهرستان‌ها در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد و ابتدا گروه‌ها و خوانندگان برتر هر شهرستان و سپس استان برگزیده می‌شوند و پس از آن، فینال هزارصدا برای انتخاب گروه و خواننده برتر کشور در تهران برگزار خواهد شد و هدایای نفیس و ارزشمندی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این برنامه‌ها اعم از گروه‌های موسیقی دستگاهی ایرانی و موسیقی بومی هر منطقه و همچنین خوانندگان موسیقی پاپ به زبان فارسی و بومی می‌توانند نمونه آثار فردی و گروهی و یا صدای خود را به آدرس ایمیل 1000seda.ir@gmail.com یا ادمین کانال تلگرامی هزارصدا ( @hezarseda ) یا اینستاگرام آن ( 1000seda_ir ) ارسال کنند. نصیری همچنین اعلام کرد در حال هماهنگی با شهرستان‌های دیگر کشور هم هستیم و بنابر این، هنرمندان همه کشور می‌توانند برای شرکت در مسابقه ثبت‌نام کنند تا در نوبت اجرا در برنامه هزارصدای همان شهر قرار بگیرند.

هزارصدا اولین برنامه مسابقه موسیقی در داخل کشور است که بخش پاپ آن از سال 1392 و بخش موسیقی اصیل ایرانی آن در سال 1393 آغاز شد و بنابر آنچه بنیان‌گذار و مدیر آن پیش از این هم اعلام کرده، بخش کشوری آن به زودی به راه خواهد افتاد.
advertising