کنسرت نیکولا پیوانی برنده جایزه اسکار در تهران

مجلهموزیک

- 97/08/04
کنسرت نیکولا پیوانی برنده جایزه اسکار در تهران«نیکولا پیوانی» از آهنگسازان مطرح و شناخته شده ایتالیایی می باشد که آهنگساز کلاسیک و موسیقی متن فیلم است. آهنگسازی برای تئاتر نیز از دیگر فعالیت های وی بوده که در کارنامه اش ثبت شده است.
از جوایزی که به این هنرمند تعلق گرفته، جایزه اسکار برای فیلم «زندگی زیباست» اثر «روبرتو بنینی» می باشد که به شهرت او اضافه کرده است.
سفیر ایتالیا در ایران «مائورو کونچاتوری»، روز یکشنبه ۲۹ مهرماه در تهران، با «سید مجتبی حسینی» معاون اموری هنری گفت و گو داشته است. او از علاقه هنرمندان ایتالیایی، برای اجرای برنامه در ایران در این گفت و گو سخن گفت و این آهنگساز ایتالیایی (پیوانی) را مورد مثال قرار داد.
«نیکولا پیوانی» چند ماه گذشته در ایران و در تالار «وحـدت» کنسرتی برگزار کرد و علاقه دارد تا دوباره با ارکستر سمفونیک در ایران کنسرت کلاسیک برگزار کند.
همچنین «مائورو کونچاتوری» در صحبت های خود در این گفت و گو به تفاهم نامه ای بین بنیاد رودکی و ارکستر جوانان جهان که در سال گذشته امضا شده شده بود و بر اساس آن اجراهای مشترک و دوره های آموزشی برگزار شده، اشاره کرد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قول مذاکره با «شهرداد روحانی» رهبر ارکستر سمفونیک و بنیاد رودکی برای برنامه ریزی این اجرا و همکاری مشترک، داده است.
advertising