پربیننده ترین برنامه های کودک دهه 80

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/06/18
پربیننده ترین برنامه های کودک دهه 80تلویزیون و برنامه های کودک نقش مهمی در زندگی همه بچه ها دارند. تاثیری که بچه ها از تلویزیون میگیرند بسیار بیشتر از سایر موارد آموزشی است و از این جهت ماندگاری بسیاری از برنامه های کودک در ذهن کودکان بسیار زیاد است. برنامه های کودک در تلویزیون در دوره های مختلف با تفاوت هایی اساسی همراه بودند و این تفاوت در برنامه های کودک دهه 80 بیشتر از سایر دوره ها بود. خاله ها و عموهای برنامه های کودک جای کارتون های نوستالژیک را گرفتند و بسیاری از بچه های دهه 80 انس عجیبی با برنامه های خاص این دهه گرفتند. مروری بر ماندگارترین برنامه های کودک دهه 80 داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

خاله نرگس ، عمو پورنگ ، خاله شادونه ، عموهای فیتیله ای ، خاله سارا و ... از محبوب ترین عموها و خاله های دهه 80 بودند که اجرای برنامه های کودک را در شبکه های مختلف برعهده داشتند.
پربیننده ترین برنامه های کودک دهه 80
برنامه عموپورنگ هم از آن دست برنامه های ماندگار تلویزیون در دهه 80 بود که با اجرای داریوش فرضیایی با نام عموپورنگ ماندگار شد.
داریوش فرضیایی با نام مستعار عمو پورنگ از سال 81 با اجرای برنامه های مختلف کودک و نوجوان در تلویزیون و در میان بچه ها به محبوبیت خاصی رسید و برنامه هایی چون محله گل و بلبل ، بالش ها ، بوستان دوستان پورنگ , عیدانه ها ، هزار و شصت و شونزده و .... را در تلویزیون روی آنتن برد.

برنامه رنگین کمان یکی از پرطرفدارترین برنامه های کودک دهه 80 بود که با اجرای آزاده آل عیوب با اسم مستعار خاله نرگس از سال 1380 در شبکه پنج سیما آغاز شد
خاله نرگس محبوب برنامه رنگین کمان در این برنامه با چند عروسک سروکار داشت که معروف ترین آن چرا ، چیه ، پنگول ، چطور ، قیطون خان و گوگولی بود که هومن حاجی عبداللهی و محمدرضا علیمردانی به عنوان صداپیشه در این برنامه حضور داشتند.

یکی دیگر از برنامه های کودک پرطرفدار دهه 80 برنامه عموهای فیتیله ای بود که سال 83 برای اولین بار با اجرای علی فروتن ، محمد مسلمی و حمید گلی روی آنتن شبکه دو سیما رفت.
برنامه فیتیله جمعه تعطیله با اجرای عموهای فیتیله ای مجید قناد تا چند سال از شبکه دو سیما پخش شد و نکات آموزنده ای که عموها در این برنامه آموزش میدادند مورد توجه بسیاری از خانواده ها بود.

یکی دیگر از برنامه های محبوب کودک در دهه 80 برنامه برنامه ای با اجرای خاله شادونه بود.
ملیکا زارعی با نام خاله شادونه یکی از محبوب ترین خاله های برنامه های کودک در این دهه بود که شادونه در سرزمین دونه ها یکی از برنامه های محبوب این خاله دوست داشتنی در تلویزیون بود.
advertising