ابراهیم حاتمی کیا فیلم سینمایی خروج را می سازد

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/04/26
ابراهیم حاتمی کیا فیلم سینمایی خروج را می سازدابراهیم حاتمی‌کیا با ساخت نوزده فیلم سینمایی یکی از کارگردان‌های نام‌آشنای سینمای ایران محسوب می‌شود. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ ابراهیم حاتمی‌کیا فیلم جدید خود را با نام «خروج» خواهد ساخت.

این فیلم سینمایی با همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج ساخته خواهد شد. «خروج» پس از «بادیگارد» و «به وقت شام» سومین همکاری سینمایی حاتمی‌کیا و سازمان اوج محسوب می‌‌شود.

نگارش فیلمنامه این فیلم ایرانی به پایان رسیده است و اکنون در مرحله پیش‌تولید است.

ابراهیم حاتمی‌‌کیا کارگردانی در سینما را با فیلم سینمایی «هویت» محصول سال ۱۳۶۵ آغاز کرد. وی پس از آن فیلم‌هایی مانند «دیده‌بان»، «مهاجر»، «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف»، «آژانس شیشه‌ای»، «ارتفاع پست» و «به رنگ ارغوان» را ساخته است.

ابراهیم حاتمی‌کیا تاکنون در جشنواره‌های داخلی به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرده است. برای نمونه وی با ساخت فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» جایزه‌های بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی را در شانزدهمین دوره جشنواره فجر و جایزه بهترین فیلم چهل سال سینمای مقاومت را در پانزدهمین دوره جشنواره مقاومت دریافت کرد.

تهیه فیلم سینمایی «خروج» برعهده حبیب والی‌نژاد است. حبیب والی‌نژاد پیش از این فیلم‌های «ایستاده در غبار» و «لباس شخصی» را تهیه کرده است.
advertising