صحبت های جواد رضویان درباره فیلمنامه زهرمار

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/04/18
صحبت های جواد رضویان درباره فیلمنامه زهرمارفیلم سینمایی «زهرمار» اولین ساخته سید جواد رضویان است که در جشنواره فجر رونمایی شد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، جواد رضویان به تازگی با تاکید بر ژانر اجتماعی فیلم سینمایی «زهرمار» از این فیلم صحبت کرده است. وی در خلال صحبت‌هایش از ماندگاری نقش‌ها بر ذهن مخاطب نیز گفته است. سید جواد رضویان، کارگردان فیلم ایرانی «زهرمار» درباره فیلمنامه این فیلم می‌گوید:

فیلم‌نامه اولیه «زهرمار» بسیار جدی‌ بود. بخش عمده‌ای ازمخاطبان در مواجه با فیلم غافلگیر می‌شوند اما همان‌طور که گفتم فکر می‌کنم نزدیک به ۶۵ درصد از آن‌ها فیلم را دوست داشته‌اند. ما با تیزری که برای حضور در جشنواره فیلم فجر ساختیم، انتظاری را برای مخاطبان به‌وجود آوردیم که گویی مخاطب قرار است با یک فیلم کمدی مواجه شود. این بزرگ‌ترین آسیبی بود که به شناخت اولیه مخاطب از فیلم، وارد شد. شاید پیش‌شناختی که درباره «زهرمار» به مخاطب داده‌ایم پیش‌شناخت غلطی بوده و باعث شده بخشی از آن‌ها با ذهنیت تماشای یک فیلم کمدی وارد سالن شوند.

سید جواد رضویان در ادامه گفت: زهرمار را بسیار دوست دارم. پای آن هم ایستاده‌ام. فحشی هم اگر می‌خواهند بدهند به دیده منت می‌پذیریم. نه قرار است با فحش کسی خانه‌نشین شوم و نه با به‌به و چهچه کسی بالانشین خواهم شد.

رضویان در ادامه از ماندگاری نقش ها در ذهن مردم می گوید: سال ۸۸ که ما سریال «پاورچین» را کار کردیم، بعد از آن همه از جواد رضویان فقط انتظار بازی در نقش یک جوان روستایی، در ظاهر ساده و در باطن مارموز را داشتند! انگار یا باید سه چهار سال تن به بی‌کاری و خانه‌نشینی می‌دادم و می‌گفتم آقای سینما و آقای تلویزیون، خواهش می‌کنم این تصویر را از ذهنتان پاک کنید. یا باید به این خواست تن می‌دادم.

رضویان افزود: در تمام این سال‌ها چه کسی به من اعتماد کرد؟ چقدر باید صبر می‌کردم؟ چند سال من هیچ فیلمی بازی نکردم؟ آخرین فیلم من در سینما «اخلاقتو خوب کن» مسعود اطیابی بود که در سال ۸۹ بازی کردم.

جواد رضویان، کارگردان فیلم «زهرمار» در پایان گفت: این بی‌رحمی سینما است. بالاخره زندگی در کنار کار در سینما جریان دارد و همه ما جایی باید پاسخگوی شرایط زندگی خود هم باشیم. فردی مثل جواد رضویان که نماینده یک زندگی نیست، مجموعه‌ای از روابط و توقعات در پیرامون او وجود دارد که نمی‌توان نادیده گرفت. او هم مثل خیلی‌های دیگر در تمام این سال‌ها مجبور به کار بوده است و چه خوب که امروز به یک آرامش و ثباتی رسیده است که می‌تواند فیلم خودش را بسازد. به نظرم پاسخ مناسبی هم از این تغییر مسیر گرفت.
advertising