ماجرای سانسور سیصد دقیقه ای سریال ممنوعه چیست

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/02/22
ماجرای سانسور سیصد دقیقه ای سریال ممنوعه چیستکارگردان سریال «ممنوعه» گفت: قصد داشتم ادامه «ممنوعه» را هم بسازم اما با این وضعی که پیش آمد به خودم اجازه نمی‌دهم به شعور مخاطب توهین کنم.
سریال ممنوعه از جمله سریال های موفق در شبکه نمایش خانگی است که به تازگی به پایان رسیده است. این سریال توانسته بود که مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. داستان جذاب این سریال خانگی موجب شده بود که مخاطبان را ترغیب کند که پیگیر این سریال باشند.

سریال ممنوعه اوایل توقیف شده و اجازه پخش پیدا نکرد. اما پس از مدتی رفع توقیف شد اما با هزار شرط و شروط.
سریال از شهریور ۹۷ در شبکه نمایش خانگی آغاز شد و به تازگی به پایان رسیده است. در تازه ترین خبر . کارگردان این مجموعه اعلام کرد که ۳۰۰ دقیقه از این سریال سانسور شده و دیگر قصد ادامه ساخت این سریال را نخواهد داشت.

امیر پورکیان کارگردان سریال «ممنوعه» گفت: قصد داشتم ادامه «ممنوعه» را هم بسازم اما با این وضعی که پیش آمد به خودم اجازه نمی‌دهم به شعور مخاطب توهین کنم.

امیر پورکیان کارگردان سریال نمایش خانگی «ممنوعه» گفت: سیصد دقیقه از سریال «ممنوعه» سانسور شد، هر قسمت هفت تا ده دقیقه سانسور شد و منِ کارگردان هیچ‌وقت آنچه گذشت و آنچه خواهید دید نمی‌سازم! برخی بخش‌ها نه مشکل فیلمبرداری داشت نه صدابرداری، بلکه جاهایی بازیگر دیالوگ دیگری گفته بود و ما را مجبور به دوبله و گذاشتن حرف دیگری کردند در تصویر نیز مجبور شدیم برای حذف بازیگر قاب را تغییر دهیم!

وی در ادامه توضیحات خود گفت: سرنوشت خیلی از کاراکترهادر سریال عوض شد و در حق خیلی از کاراکترها و رابطه آن‌ها جفا شد، وقتی سرنوشت هر کدام از نقش‌ها را تغییر می‌دهند چه انتظاری می‌توان داشت؟! ابتدا تصمیم داشتم ادامه سریال «ممنوعه» را هم بسازم اما با این وضعی که پیش آمد به خودم اجازه نمی‌دهم به شعور مخاطب توهین کنم.
advertising