ماجرای سانسور ویژه برنامه نوروزی خندوانه چیست

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/18
ماجرای سانسور ویژه برنامه نوروزی خندوانه چیستموضوع سانسورهای مختلف صدا و سیما همیشه سوژه رسانه های مجازی بوده است و همواره مورد انتقاد عوامل برنامه های مختلف است.
برنامه جذاب و پرمخاطب خندوانه که به تازگی فصل ششم آن به پایان رسیده است نیز از این قاعده مستثنا نبوده است و گویا بخش هایی از ویژه برنامه نوروزی این برنامه سانسور شده است. رامبد جوان مجری برنامه خندوانه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با انتقاد از ممیزی های صدا و سیما از سانسور بخش های زیادی از خندوانه انتقاد کرد. در ادامه واکنش رامبد جوان به ممیزی صدا و سیما را می خوانید:

پست اینستاگرام رامبد جوان در واکنش به ممیزی های صدا و سیما

ا
سلام به همه شما.
سلام به تمام مهمان‌های محترم خندوانه مخصوصا شب‌های نوروز از قبیل بازیگران محترم و خواننده‌های محترم و کمدین‌های محترم و به ویژه امید حاجیلی عزیزم.
راستش منم که بیش از 26 ساله که در تلویزیونمون کار می‌کنم هنوز نفهمیدم چه چیزهای قابل پخش در تلویزیون هستن و چه چیزهایی نیستن. شک ندارم بقیه همکارانم هم نمی‌دونن و شک ندارم مسئولین محترم پخش هم نمی‌دونن و شک ندارم مدیران شبکه‌ها هم نمی‌دونن و قطعا شک ندارم رییس محترم سازمان هم نمی‌دونن.
یه روز خیلی دور یه مدیر پخش (مسئول ممیزی) در جواب سوال و گیجی مطلق من که در حین ساخت و پخش یک برنامه بودم گفت: قوانین سانسور و ممیزی در تلویزیون "سیاله" هر چیزی ممکنه امروز اجازه داشته باشه و فردا نه و برعکس.
از همه‌ی مهمان‌هایی که عرض کردم با تمام وجودم عذر می‌خوام که آمدن و وقت گذاشتن و انرژی و عشق و محبت و مهربانیشون رو بی‌دریغ تقدیم برنامه و مردم کردن و بخش قابل توجهش حذف شد. و این قصه همیشه بوده و هست.
پوست کلفت می‌خواهد و مرد کهن. من فقط می‌تونم بگم معذرت می‌خوام.

فصل ششم خندوانه به تازگی به پایان رسیده است. رامبد جوان طی مصاحبه ای عنوان کرد پس از یک وقفه چند ماهه ساخت این برنامه را ادامه خواهد داد.
advertising