احسان علیخانی به عنوان مجری ویژه برنامه تحویل سال نو انتخاب شد

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/12/14
احسان علیخانی به عنوان مجری ویژه برنامه تحویل سال نو انتخاب شدبا نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 97 عوامل صدا و سیما در تکاپو و تلاشند که برنامه های متنوعی را برای ویژه برنامه سال نو و انتخاب بهترین مجری ها برای برنامه های تحویل سال داشته باشند. انتخاب مجری برنامه تحویل سال همیشه و در طول این سال ها یکی از مهم‌ ترین دغدغه ‌های مدیران شبکه ‌های تلویزیونی بوده است،؛چهره‌ ای مردم ‌پسند که بتواند به جذابیت‌ های برنامه افزوده و مخاطب را با رضایت مند جلوی تلویزیون بنشاند.
خبری که در اخبار فرهنگی منتشر شده است این است که قرعه مجری برنامه تحویل سال شبکه سه سیما به نام احسان علیخانی در آمده و وی به عنوان گزینه قطعی اجرای ویژه برنامه نوروزی شبکه سه انتخاب شده است.

البته شنیده ها حاکی از آن است که رضا گلزار و رضا رشیدپور نیز از گزینه های دیگر انتخاب مجری برای برنامه لحظه تحویل سال نو بوده اند.

رضا گلزار از گزینه های انتخاب مجری برای برنامه تحویل سال نو شبکه سه


رضا گلزار که امسال به عنوان مجری برنامه پرمخاطب برنده باش در تلویزیون حضور دارد توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند. حضور گلزار در مقام مجری آنطور که انتظار می رفت با اقبال تماشاگران پر و پاقرص تلویزیون همراه شد و مهر این هنرپیشه بر دل مخاطبان نشست تا جایی که «برنده باش» در نظرخواهی های مردمی صداوسیما نیز توانست به رتبه‌های بالایی دست پیدا کرده و جایگاه مناسبی در میان برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی برای خود پیدا کند.

آنچه به نظر می‌رسد این است که محبوبیت و در اصل موفقیتی که گلزار توانست در اجرایمسابقه جذاب «برنده باش» به دست آورد عاملی شد برای انتخاب او به عنوان مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سیما، انتخابی که البته آنچنان رنگ واقعیت به خود نگرفت و تنها در حد یک گزینه احتمالی باقی ماند و وی مجری گری برنامه دیگری را بر عهده نگرفت.

چرا رضا رشیدپور مجری ویژه برنامه تحویل سال نو نشد


گزینه دیگر برای ویژه برنامه تحویل سال نو رضا رشیدپور مجری محبوب تلویزیونی بود. وی که این روزها با آخرین قسمت‌های برنامه «حالا خورشید» مهمان خانه‌های مردم می‌شود و توانسته در مدت اجرای این برنامه اعتبار مناسب و قابل قبولی را در بین تماشاگران برای خود دست و پا کند.
او پیش از این و درست سه ماه پیش که تنها چند روز به شب یلدا و آغاز فصل زمستان مانده بود، به عنوان مجری ویژه برنامه شبکه سه سیما برای این شب خاطره‌ساز انتخاب شد. اما گفته شده که وی اجرای برنامه تحویل سال را نپذیرفته و دست رد رشیدپور به سینه مدیران شبکه زده و از پذیرفتن اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سر باز زده تا دیگر به عنوان گزینه اجرای ویژه برنامه تحویل سال به او نگاه نکنند.

احسان علیخانی در سال‌ های اخیر همواره گزینه اصلی و نهایی شبکه سه برای اجرای ویژه برنامه تحویل سال بوده است، او در سال‌های گذشته با برنامه «سه‌ستاره» که مختص انتخاب برترین چهره‌های مردمی تلویزیونی بود، در فصل زمستان روی آنتن تلویزیون رفته و تا پایان سال هر شب مهمان خانه‌های تماشاگران بود. برنامه‌هایی که به نوبت میزبان نامزدهای چهره‌های مردمی سال بود که سعی می‌کردند تا برای خود رای جمع کرده و تبلیغات کنند.
حسن ختام این برنامه در لحظه سال تحویل به عنوان ویژه برنامه شبکه سه نیز پخش می‌ شد که هم به معرفی برگزیده‌ های مردمی اختصاص داشت و هم به عنوان ویژه برنامه‌ نوروزی شبکه سه سیما محسوب می شد و در واقع شبکه سه با این تصمیم با یک تیر دو نشان می‌ زد.

امسال اما اوضاع متفاوت‌تر از سال‌های پیش است، وی این روزها حسابی درگیر ساخت برنامه استعدادیابی عصر جدید است که سخت او را مشغول کرده است. اما او هم ابتدا تمایلی به اجرای برنامه تحویل سال شبکه سه نداشت و مشغله های کاری را دلیل این کار عنوان نمود و بیشتر علاقه‌مند به تمرکز بر اجرای «عصر جدید» بود اما گویا در نهایت مدیران این شبکه توانستند او را به این امر راضی کنند تا وی امسال نیز مجری برنامه تحویل سال نو باشد و ساعات خاطره انگیز و زیبایی را برای مخاطب رقم بزند.

هنوز جزییاتی از ویژه برنامه تحویل سال نو منتشر نشده اما آنچه به نظر می‌رسد این است که «عصر جدید» قرار است در ایام نوروز هرشب از شبکه سه پخش شود و برنامه تحویل سال نیز به عنوان قسمتی از این برنامه در آخرین لحظات سال 97 روی آنتن می‌رود و میزبان چهره‌های مختلفی به عنوان مهمانان نوروزی خواهد بود.
گفته شده است که استودیوی برنامه «عصر جدید میزبان ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه خواهد بود.
advertising