تقلب در جشنواره تلویزیونی جام جم و رای به برنامه برنده باش

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/12/12
تقلب در جشنواره تلویزیونی جام جم و رای به برنامه برنده باشمدتی است که پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم آغاز شده است و بهترین های تلویزیون بر اساس آرای مردمی انتخاب می شوند. در این بخش از رقابت ها برنامه های مختلف و مجری ها و بازیگران حضور دارند.
اما به تازگی خبری در رسانه ها دست به دست شده که خبر از یک تقلب عجیب می دهد. خبرها حاکی از آن است که انجام تقلب در بخش رای گیری مردمی باعث یک گاف بزرگ از رسانه ملی شده است.

این جشنواره که از 23 بهمن ماه آغاز شده است و رقابت تنگاتنگی بین برنامه های نود» و «برنده باش» شکل گرفته است. . اما ماجرایی که رخ داد همه کسانی که در رای گیری مردمی جشنواره جام جم شرکت کرده بودند و حتی کسانی که در این رای گیری شرکت نکرده بودند باعث تعجب همه شده است.


موضوع از این قرار بود که ‌از روز جمعه پیامک تایید رای به مسابقه تلویزیونی «‌برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار برای تعداد زیادی از مشترکین اپراتورهای مختلف ارسال شد و این در حالی بود که این افراد اصلا در رای گیری جشنواره تلویزیونی جام جم شرکت نکرده بودند.

این ماجرا ادامه پیدا کرد و بسیاری از مردم نیز از پیامکی که برایشان ارسال شده بود اسکرین شات گرفتند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
بالاخره دبیر جشنواره به این حواشی واکنش نشان داد و ادعا کرد که سامانه رای گیری مردمی جشنواره مورد حمله سایبری قرار گرفته است. او گفت این حمله در ساعت 24 پنج‌شنبه نهم اسفندماه 97 اتفاق افتاده است و ما از همان لحظات ابتدایی دیتا سنتر را ایزوله کردیم تا رأی‌های مشکوک وارد رأی‌های مردمی نشود.

احمدی افزاد هم چنین توضیح داد که کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند که پیامک ها چطور برای مردم ارسال شده است. اما هیج کدام از صحبت های دبیر جشنواره افکار عمومی را قانع نکرد و مردم را مصمم تر ساخت حقیقت اصلی ماجرا آشکار شود.

این اتفاقات باعث شد که وزیر ارتباطات نیز به این حواشی واکنش نشان دهد . وی درباره این تقلب در توییت خود گفت: این موضوع از طریق پلیس فتا مورد بررسی قرار می گیرد و پس از بررسی های انجام شده مستندات پس از تکمیل به پلیس فتا و صثدا و سیما ارسال می شود.

باید دید که این موضوع صحت دارد یا نه و چرا صدا و سیما سعی بر آن داشته که برنده باش از برنامه نود پیشی بگیرد. اینطور که پیداست بنا بر برخی از سیاست های عجیب تصمیم گرفته شده که برنامه نود از تلویزیون حذف شده و حضورش کمرنگ شود.
advertising