تشییع پیکر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی معروف به مجید سوزوکی

مجلهسایر

- 98/02/07
تشییع پیکر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی معروف به مجید سوزوکیمراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مجید قربانخانی» صبح چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ به درخواست مادر بزرگوارش با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد.

شهید مجید قربانخانی به خاطر داستان متفاوت زندگی خود به حر شهدای مدافع حرم معروف است. وی تنها پسر خانواده بود که در ۳۰ مرداد ماه ۱۳۶۹ در تهران به دنیا آمد و در ۲۱ دی ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان کشور سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از سه سال کشف و شناسایی شد و به خاک سرزمین خود بازگشت.

اما این شهید بزرگوار داستان زندگی متفاوتی دارد.
تشییع پیکر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی معروف به مجید سوزوکی

داستان زندگی شهید مجید قربانخانی


شهید قربانخانی در فضای مجازی به مجید سوزوکی و مجید بربری معروف است. مجید سوزوکی که به دلیل شباهت نام شهید قربانخانی با مجید فیلم اخراجی‌ها رویش گذاشته‌اند. اما مجید بربری، دایی‌های پدرش نانوایی بربری دارند، مجید عصرها که از سرکار برمی‌گشت، پشت دخل بربری فروشی می‌رفت و نان دست مردم می‌داد.

مجید یک نیسان داشت که با آن کار می‌کرد پشت دخل نان بربری هم تنها به این دلیل می‌رفت تا اگر نیازمندی را می‌شناسد، نان مجانی به دستش بدهد. آقا مجید از آن دست بچه‌های جنوب شهری لوطی مسلکی بود که دست خیرش زبانزد است. مجید بچه زبر و زرنگی بود و درآمد خوبی داشت. غیر از نیسان، یک خودروی زانتیا هم داشت. او از جوان های دست و دلباز بود و اگر مستمندی را می‌دید، هرچه داشت به او می‌بخشید. فکر هم نمی‌کرد که شاید یک ساعت بعد خودش به آن پول نیاز پیدا کند. تکه کلامش این بود که «خدا بزرگ است می‌رساند.»

اما این شهید گمی ظاهرش متفاوت تر از سایر شهیدان بود. او روی بدن خود خالکوبی های زیادی داشت. این خالکوبی نهایتاً مربوط به پنج ماه قبل از شهادتش بود. و میگفت دوستانم اصرار کردند و من هم جوگیر شدم. بعد حتماً پاکش می‌کنم. مجید ۲۵ سالش بود که شهید شد. بزرگ شده یک محله جنوب شهری که نوسان زیادی را در دوران جوانی تجربه می‌کرد. آن خالکوبی هم یک احساس زودگذر بود.

این شهید بزرگوار به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم آل الله به سوریه اعزام شد و به دست نیروهای تکفیری به شهادت رسید.
advertising