ماجرای بریده شدن سر زکریا الجابر کودک شیعه عربستانی چیست

مجلهسایر

- 97/11/20
ماجرای بریده شدن سر زکریا الجابر کودک شیعه عربستانی چیستبه تازگی اخبار هولناکی از عربستان در فضای مجازی منتشر شده که موجب شوک بزرگی در همه جهان شده است. عربستان کشوری است که به جنایات وحشتناک معروف است. از جنایات علیه کشور یمن گرفته تا خبر کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار معروف عربستان. اخیرا هم ماجرای کشته شدن یک کودک بی گناه شیعه در عربستان سوژو جهان شده است.

ماجرا از این قرار است که یک کودک شش ساله شیعه که اهل عربستان بوده به همرا ه مادر خود سوار تاکسی شده که به زیارت مرقد پیامبر اکرم بروند. وقتی این پسربچه عربستانی که نامش زکریا الجابر است با مادرش سوار تاکسی می شوند بر پیامبر صلوات می فرستد. این موضوع موجب کنجگاوی رانند تاکسی که وهابی بوده می شود و از کودک می پرسد که آیا او شیعه است و زکریا بچه 6 ساله به او جواب مثبت می دهد. این موضوع موجب خشم و غضب راننده وهابی شمی شود سکوت اختیار می کند. پس از مدتی کنار یک کافه توقف کرده و زکریا را از آغوش مادر خود ربوده و به همراه کودک به طرف کافه رفته و با شکستن شیشه کافه گلوی این بچه بی گناه را بریده و او را در جلوی چشمان مادرش به شهادت می رساند.

مادر این کودک از کسانی که در محل بودند و رهگذران کمک خواست اما کسی به وی کمک نکرد و مادر پس از کشته شدن کودکش در مقابل دیدگان او از فرط ناراحتی و شوک به کما فرو رفت. این موضوع به شدت مورد خشم و غضب مردم در سراسر دنیا شد. اما نکته عجیب در مورد این جنایت این است که رسانه های سعودی تمام تلاش خود را کردند که جنایتکار وهابی را تبرئه کنند و وی را دارای اختلال روانی معرفی کنند.

این روایت رسانه های سعودی درحالی مطرح می شود که به اعتقاد ناظران امور این با رانندگی فرد جنایتکار همخوانی ندارد زیرا به کسی که مشکل عقلی دارد، گواهینامه نمی دهند و این ثابت می کند که عامل چنایت در صحت عقل مرتکب جنایت شده و انگیزه واقعی این جنایت تفکرات وهابی است که تفکر داعشی هاست.

متاسفانه این امر خشونت بار توسط شیوخ وهابی مانند عبدالرحمن البراک علیه شیعیان کاملا عادی است و یکی از فتواهای آن هاست. حتی این فتواها در کتب درسی در عربستان ترویج و تدریس می شود و در منابر در مساجد و نیز رسانه ها تبلیغ می شود و نیز سیاست های دولت عربستان که شیعیان را شهروندان درجه دوم محسوب می کنند و با آنها به عنوان مسلمان برخورد نمی کنند. وهابی ها در ابتدا اجازه تشییع و خاکسپاری این کودک شهید شیعه را در قبرستان بقیع نمی دادند اما سرانجام پس از پیگیری های فراوان این کودک شهید در بقیع در جوار ائمه(ع) به خاک سپرده شد.

این امر موجب تنفر بیش تر به آل سعود شده و باید گفت حکومت عربستان بیش تر مورد غضب و خشم جهانیان قرار خواهد گرفت.
advertising